Saturday, February 1, 2014

نامه تازه نوری‌زاد به خامنه‌ای: بی‌کفايتی شما در رهبری محرز است


1619614 584361981680269 1131903971 n نامه تازه نوری‌زاد به خامنه‌ای: بی‌کفايتی شما در رهبری محرز استمحمد نوری‌زاد، نویسنده و فعال سیاسی منتقد حکومت ایران، در تازه‌ترین نامه انتقادی خود خطاب به رهبر جمهوری اسلامی، می‌گوید که «اگر در کارنامه شما جز فضاحت هسته‌ای هیچ نباشد، عدم کفایت شما در رهبری قطعی و محرز است».

آقای نوری‌زاد در این نامه که روز جمعه، ۱۱ بهمن، در وب‌سایت شخصی‌اش منتشر کرده با انتقاد شدید از عملکرد علی خامنه‌ای در مقام رهبری جمهوری اسلامی، از او خواسته است تا با امضای یک «قرارداد»، از مقام رهبری در ایران کناره‌گیری کرده و «عرصه را برای انتخاب همه‌جانبه مردم» باز کند.

او وعده داده است که تنها در صورت انجام چنین کاری است که مردم ایران آقای خامنه‌ای را «به درون پرمهر خود راه می‌دهند و بر همان تختی می‌نشانند که ملات پایه‌هایش از محبت و مهر است».

سی‌امین نامه این نویسنده و فعال سیاسی و اجتماعی حکومت ایران به رهبر جمهوری اسلامی در شرایطی منتشر می‌شود که او، به گفته خودش، با شکایت سپاه پاسداران به اتهام‌هایی مانند «توهین به مقام معظم رهبری» و «تبلیغ علیه نظام» روبه‌رو است.


آقای نوری‌زاد که تا پیش از انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ از حامیان حکومت ایران بود، پس از این انتخابات جنجالی به جمع منتقدان جمهوری اسلامی پیوست و نامه‌ها و مصاحبه‌های متعددی درباره فساد سیاسی و اقتصادی سپاه پاسداران، رهبر جمهوری اسلامی، فرزند او مجتبی خامنه‌ای و دیگر مقام‌های سیاسی و دینی حکومت منتشر کرد.

او پس از انتشار چند نامه به زندان افتاد و بر اساس گزارش‌ها به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفت، اما پس از آزادی نیز کماکان به فعالیت‌های خود ادامه داد.

در همین زمینه محمد نوری‌زاد در مصاحبه‌ای که اخیرا با رادیوفردا انجام داد، گفت که از تهدیدها علیه خود هراسی ندارد و جانش را در دست گرفته است.

او در تازه‌ترین نامه خود، رهبر جمهوری اسلامی را به «به راحتی فریب خوردن»، «ابتلای جامعه به مفسده»، «فریب روس‌ها را خوردن»، «حرص در ترساندن همگان»، «تبدیل دستگاه قضایی به حیاط خلوت خواسته‌های خود»، «تبدیل شورای نگهبان و مجلس خبرگان به طنزگاه متملقان و وابستگان»، «سند زدن ستاد اجرایی فرمان امام و آستان قدس رضوی به عنوان خزانه شخصی»، «میدان دادن به بی‌پروای بی‌چاک و دهانی مانند احمدی‌نژاد»، «دخالت گسترده در امور داخلی افغانستان، لبنان، عراق، سوریه و فلسطین و بخشیدن پول مردم ایران به این کشورها بدون اجازه»، «تباه کردن سرمایه‌های نقدی و انسانی کشور» و موارد دیگر متهم کرده است.

محمد نوری‌زاد از رهبر جمهوری اسلامی خواسته است تا به «خطاهای خود اعتراف» کرده و «از مردم پوزش» بخواهد و خطاب به آقای خامنه‌ای تاکید کرده است: «کفایت‌های همه‌جانبه شما برای رهبری این مردم کافی نبوده و نیست.»




نامه تازه نوری‌زاد به خامنه‌ای: بی‌کفايتی شما در رهبری محرز است

No comments:

Post a Comment