Sunday, February 9, 2014

افزایش تلفات سرمای استان‌های شمالی

photo3 افزایش تلفات سرمای استان‌های شمالی یکی‌ از هموطنان رامسری به نام مریم در صفحهٔ فیسبوک سپیده‌دم می‌نویسد: ما ۳ روز در رامسر نه برق داشتیم نه آب با روشنایی شمع وآب کردن برف میگذروندیم درصورتیکه استاندار* مازندران روز دوم از رادیو باطریی شنیدم که میگفت در رامسر آب وبرق وصل شده آخه چرا اینقدر دروغ میگید؟؟؟؟؟
استانداران در قلمرو مأموریت خویش بعنوان نماینده عالی دولت، مسئولیت اجرای سیاستهای عمومی کشور در ارتباط با وزارتخانه‌ها، مؤسسات و شرکتهای دولتی و سایر دستگاههایی که بنحوی از بودجه عمومی دولت استفاده می‌نمایند. نهادهای انقلاب اسلامی، نیروهای انتظامی، شوراهای اسلامی شهر و شهرداریها و مؤسسات عمومی غیر دولتی را عهده دار خواهند بود.



با کشف پیکر بی‌جان یک کودک درشهسوار و یک پیرمرد در صومعه سرا، شمار جان باختگان بحران برف در استان‌های گیلان و مازندران دستکم به ۱۳ تن رسید.


در آخرین اخبار منتشر شده در رسانه‌های غیر رسمی، اخباری مبنی بر مرگ تعدادی از شهروندان شهسواری بر اثر برف و سرما مخابره شده است. البته تاکنون هیچ‌یک از منابع رسمی این اخبار را تایید نکرده‌اند؛ اطلاع دقیق از میزان خسارات وارد شده به مردم به واسطه وضعیت بحرانی منطقه ممکن نیست.

در این ارتباط یکی از مسوولان سازمان پزشکی قانونی از مرگ یک دختر بچه مجهول الهویه در شهرستان تنکابن (شهسوار) خبر داده است. بر پایه آخرین گزارشات، جسد وی از میان برف و یخ کشف و علت مرگ او نیز یخ زدگی گزارش شده است.

همزمان پیکر بی جان یک پیرمرد ۸۶ ساله صومعه سرایی نیز بعد از سه روز، دیروز جمعه از چاه پر از برف بیرون آورده شد.” این پیرمرد اهل روستای “میانده” صومعه سرا بوده که سه روز پیش به داخل چاه پر از برف سقوط کرده و جان باخته است.

بنابراین با کشف پیکر بی‌جان یک دختر خردسال در تنکابن و یک پیرمرد در صومعه سرا، آمار غیررسمی جان باختگان بحران برف در استان‌های گیلان و مازندران دستکم به ۱۳ تن رسیده است. ۸ تن از شهروندان در استان گیلان و شهرهای خمام، آبکنار، صومعه سرا، فومن، شفت، و ۵ تن نیز استان مازندران و تنکابن جان خود را از دست داده اند.



در همین ارتباط سازمان پزشکی قانونی اعلام کرده است که به دلیل “وضع وخیم آب و هوایی و عدم دسترسی به مناطق صعب‌العبور استان های گیلان و مازندران هنوز گزارش‌های کاملی از تعداد مرگ‌ومیر ناشی از سرما و یخ‌زدگی در استان‌های شمالی موجود نیست”.

اما معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان روز پنجشنبه اعلام کرد: “در چند روز گذشته شش نفر بر اثر سقوط از ارتفاع و مشکلات تنفسی و قلبی ناشی از برف‌روبی و رفت و آمد در هوای سرد جان باخته اند”. وی همچنین از مجروح شدن “۵۸۹ تن” خبر داد و گفت بیشتر این افراد به دلیل سرمازدگی و لیز خوردن به مراکز درمانی مراجعه کرده‌‌اند.

در حالی که به گفته مسوولان پزشکی برف و سرما در گیلان و مازندران تعدادی کشته و صدها زخمی برجای گذاشته٬ اما نمایندگان شهرهای شمالی در مجلس می گویند که بارش برف در این استان‌ها تاکنون تلفاتی در بر نداشته و مرگ‌های گزارش شده٬ ارتباطی به سرما نداشته است.



منبع: رادیو کوچه 


گزارش‌های مردمی در رابطه با بحران برف اخیر در شما کشور و دروغ گویی مسئولین



























افزایش تلفات سرمای استان‌های شمالی

No comments:

Post a Comment