Saturday, February 8, 2014

خزانه داری آمريکا: ایران به القاعده در سوریه کمک می کند

Iran al qaeda خزانه داری آمريکا: ایران به القاعده در سوریه کمک می کند


روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال، در شماره روز پنجشنبه به نقل از وزارت خزانه داری آمریکا نوشت، ایران  به شبکه تروریستی القاعده در سوریه کمک می کند.


به نوشته این روزنامه دولت اوباما رژیم تهران را متهم کرده که فعالیت شبه نظامیان اسلامگرا در سوریه را تسهیل کرده و به اعضای ارشد القاعده اجازه داده است تا از خاک ایران دست به عملیات تروریستی بزنند.


به نوشته وال استریت ژورنال،مقامات آمریکایی سپاه پاسداران را متهم به تبانی با شبه نظامیان سنی  تندرو وابسته به القاعده کرده اند. دولتهای غربی و برخی کشورهای عربی معتقدند سپاه پاسداران از جریانات اسلامی تندرو برای تقویت رژیم بشار اسد استفاده می کند.


گفتنی است که وزارت خزانه داری آمریکا روز پنجشنبه سه عضو ارشد سپاه قدس شاخه برونمرزی سپاه پاسداران را به خاطر حمایت از طالبان در افغانستان مورد تحریم قرار داد. این نهاد آمریکایی همچنین یک عضو ارشد ازبک وابسته به القاعده به نام “جعفر الازبکی” را به خاطر استفاده از ایران برای انتقال شبه نظامیانش به سوریه تحریم کرد.


در همین حال  وزارت دارایی آمریکا علاوه بر اعضایی از سپاه شماری دیگر از افراد و شرکت‌های طرف معامله با ایران را مورد تحریم قرار داده است.


دفتر روابط خارجی وزارت دارایی با انتشار اطلاعیه‌ای گفته است که این اشخاص و شرکت‌ها تحریم‌‌های وضع شده علیه ایران را زیر پا گذاشته‌اند.


این وزارتخانه گفته است آنها به برنامه هسته‌ای و موشکی ایران و گسترش فعالیت‌های تروریستی کمک رسانده‌اند.


سایت تابناک که از منابع نزدیک به جمهوری اسلامی ایران است، طی گزارشی خبر گنجاندن نام شماری از فرماندهان سپاه قدس در لیست تحریم های آمریکا به دلیل همکاری با القاعده، را تایید نموده و آن را عجیب توصیف کرده است.



منبع: العربیه



خزانه داری آمريکا: ایران به القاعده در سوریه کمک می کند

No comments:

Post a Comment