Friday, February 7, 2014

سبد کالایی در ایلام، خودکُشی یک شهروند کُرد را رقم زد

1656033 1020173 سبد کالایی در ایلام، خودکُشی یک شهروند کُرد را رقم زد


 یک شهروند ساکن ایلام به دلیل آنچه “ممانعت خانواده از فروش سبد کالا یارانه‌ای” عنوان شده اقدام به خودکشی کرد.


به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، روز گذشته یک شهروند کُرد به نام “حسین” ساکن محله “سراب” شهر ایلام به دلیل “فقیر و تنگدستی” به زندگی خود پایان داد.


به گفته یک منبع مطلع از این حادثه، این شهروند کُرد روز دوشنبه در حالی که خواست “سبد کالا یارانه” را بفروشد، همسرش با تصمیم وی مخالفت می‌ورزد و این امر موجب خودکُشی حسین شده است.

حسین متأهل و دارای سه فرزند می‌باشد.


18182 سبد کالایی در ایلام، خودکُشی یک شهروند کُرد را رقم زد


از دیگر سو، شهروندی ۶٠ ساله در کرمانشاه، به هنگام توزیع سبد کالای یارانه‌ای، دچار سکته قلبی شده و در مقابل یکی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای جان سپرد.


علی‌رغم اینکه مسئولان انتظامی مرگ این شهروند را سکته عنوان می‌کنند اما شهروندان کُرد؛ “ازدحام جمعیت در صف توزیع سبد کالا” را دلیل مرگ این شهروند قلمداد نمودند.


همچنین به گزارش خبرگزاری‌های داخلی، نیمه شب دوازدهم بهمن‌ماه یک جوان ٢۵ ساله ساکن شهر هشترود با اطلاع از “عدم تعلق سبد کالایی به وی از طریق پیامک”، به دلیل فشارهای عصبی، سکته کرده و راهی بیمارستان شد.


سایت مشرق نیوز در خبری اعلام کرد: روز یکشنبه یک شهروند ساکن تهران در منطقه “تهرانسرا” در صف توزیع سبد کالا یارانه‌ای جان خود را از دست داد.


18183 سبد کالایی در ایلام، خودکُشی یک شهروند کُرد را رقم زد



طبق آمار منتشر شده، سبد کالا یارانه‌ای به ٩ میلیون سرپرست خانوار ایرانی تعلق می‌گیرد و بیشتر ساکنین روستاها و قشر کم درآمد از طرح سبد کالا یارانه‌ای محروم هستند.


محمدعلی‌پور مختار رئیس کمیسیون اصل نود مجلس ضمن انتقاد از شیوه توزیع سبد کالا به خبرگزاری ایسنا اعلام کرد: دولت در حالی اقدام به قرار دادن برنج هندی در سبد کالا کرده که سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت این نوع برنج را آلوده اعلام کرده است.


از حواشی دیگر ارائه‌ی سبد کالایی، “برخورد ناشایست و خلاف شأن شهروندان” از سوی توزیع‌کنندگان می‌باشد که بسیاری آن را نوعی خلف وعد حسن روحانی در “حفظ منزلت شهروند ایرانی” تعبیر کردند.



گلایه‌های مردم نسبت به “سبد حقارت” دولت تدبیر و امید”




سبد کالایی در ایلام، خودکُشی یک شهروند کُرد را رقم زد

No comments:

Post a Comment