Wednesday, May 15, 2013

گزارش بی‌ بی‌ سی‌: انتشار دو روایت متفاوت از زبان قالیباف در مورد ناآرامی‌های دانشجویی


 


سایت کلمه، نزدیک به مخالفان دولت ایران متن یک سخنرانی محمدباقر قالیباف را منتشر کرده که در آن آقای قالیباف روایتی متفاوت از گفته‌های خود در یک سخنرانی دیگر در مورد ناآرامی‌های دانشجویی سال ۱۳۸۲ ارائه می‌کند.


فایل صوتی بخش هایی از این سخنرانی هم از طریق دیگری به دست بی‌بی‌سی فارسی رسیده است. گفته می شود این سخنرانی حدود سه هفته پیش ایراد شده است.


آقای قالیباف در این سخنرانی می گوید که در سال ۱۳۸۲ و در جریان ناآرامی های دانشجویی در سالگرد حادثه حمله به کوی دانشگاه تهران، به عنوان فرمانده پلیس در جلسه شورای عالی امنیت کشور برخورد تندی با وزیران دولت آقای خاتمی داشته و این شورا را متقاعد کرده که به پلیس اجازه ورود به کوی دانشگاه و اجازه تیراندازی بدهد.


به گفته آقای قالیباف، پس از این جلسه ناآرامی ها تمام شده و نیازی به استفاده از این مجوز نبوده است.


این در حالی است که آقای قالیباف اخیرا در یک سخنرانی در جمع دانشجویان دانشگاه شریف، گفته بود: “در جلسه شورای عالی امنیت، خود دوستان دوم خرداد نشستند و مصوبه دادند که نیروی انتظامی که من فرمانده اش بودم، حق ورود به کوی دانشگاه و تیراندازی دارد، ولی من این کار را نکردم.”


آقای قالیباف از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ایران است.


او در جمع بسیجیان همچنین گفته است که در جریان ناآرامی های دانشجویی سال ۱۳۷۸ که پس از حادثه حمله به کوی دانشگاه اتفاق افتاد، با وجود اینکه فرمانده وقت نیروی هوایی سپاه پاسداران بوده است، با موتور و چوب به مقابله با تظاهرکنندگانی پرداخته که قصد نزدیک شدن به محدوده دفتر و خانه آیت الله خامنه ای را داشته اند.


منبع: بی‌ بی‌ سی‌



گزارش بی‌ بی‌ سی‌: انتشار دو روایت متفاوت از زبان قالیباف در مورد ناآرامی‌های دانشجویی

No comments:

Post a Comment