Sunday, December 22, 2013

با تهدید نیروهای سپاه، ٢ روستای کُردنشین ماکو در حال تخلیه هستند

Untitled1 با تهدید نیروهای سپاه، ٢ روستای کُردنشین ماکو در حال تخلیه هستند یونسی: بزودی مدیریت‌های کلان ملی به اقوام و اقلیت‌ها واگذار می شود
علی‌ یونسی دستیار ویژه حسن روحانی در امور اقوام، مذاهب و اقلیت‌های دینی از واگذاری پست‌های کلیدی و ارشد مدیریتی کشور به اقلیت‌های قومی و مذهبی در آینده بسیار نزدیک خبر داد.



ساکنین دو روستا از توابع ماکو از سوی سپاه پاسداران تهدید شده‌اند که در صورت عدم تخلیه روستاهایشان‌، آنجا را با خاک یکسان خواهند کرد.


به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا و به گفته‌ی یک منبع مطلع، نیروهای سپاه نزدیک به ٢ ماه است با آزار و اذیت ساکنین روستاهای “یخلقان” و “ملا حسن” از توابع منطقه بورالان ماکو و قطع خدمات‌رسانی به این دو روستا، ساکنین این روستاها را تحت فشار قرارداده و به آنان اعلام کرده‌اند باید این دو روستا را تخلیه کنند.


یکی از ساکنین روستای یخلقان به خبرنگار کُردپا گفت: نیروهای سپاه سهمیه سوخت و حتی آب آشامیدنی آنها را قطع کرده و ساکنین این دو روستا را تحت فشار قرار می‌دهند تا اقدام به تخلیه این روستاها کنند.


250x185x17489.jpg.pagespeed.ic.UNsqxN7Aoy با تهدید نیروهای سپاه، ٢ روستای کُردنشین ماکو در حال تخلیه هستند


نیروهای سپاه مستقر در روستای یخلقان که ساکنین این روستا را تحت فشار قرار داده باید روستایشان را تخلیه کنند

این شهروند کُرد که نخواست هویت‌اش آشکار شود گفت:”طی چند مدت گذشته چندین بار سرپرست خانوارهای این دو روستا به مراکز امنیتی احضار و به آنها اعلام کرده‌اند به اتهام همکاری با احزاب کُردی، باید این روستاها را تخلیه کنند”.


این منبع نیز اعلام کرد: به دلیل کشتن یکی از اعضای سپاه در یکی از درگیری‌های این منطقه، سپاه پاسداران به ازای کشته شدن این عضو سپاه، از هر خانواده‌ی این روستا مبلغ یکصد هزار تومان وجه نقد دریافت کرده است.


یکی از ساکنین بومی این منطقه به کُردپا اعلام کرد: تاکنون چندین خانوار ساکن این دو روستا به اجبار محل سکونت خویش را ترک کرده‌اند ونیروهای سپاه مستقر در این روستاها ساکنین را تهدید کرده‌اند، در صورت عدم تخلیه منازل، این روستاها را با خاک یکسان خواهیم کرد.


همچنین این منبع گفت: اکنون نیروهای سپاه در اطراف این دو روستا مستقر شده‌اند و روزانه ساکنین این روستاها را مورد آزار و اذیت قرار می‌دهند و به شیوه‌ای نامناسب با آنها برخورد کرده و حتی افرادی را که دارای کهولت سن هستند را که در نزدیکی پایگاه این نیروها رفت و آمد می‌کنند، مجبور به “بشین پاشو” می‌کنند.



با تهدید نیروهای سپاه، ٢ روستای کُردنشین ماکو در حال تخلیه هستند

No comments:

Post a Comment