Tuesday, December 10, 2013

صفحه رسمی‌ باراک اوباما نیز مورد هجوم " حمله‌های سازمان یافته " قرار گرفت

در ادامه حمله‌های سازمان یافته، لحظاتی پیش صفحه رسمی‌ باراک اوباما در فیسبوک نیز مورد هجوم فحاشان قرار گرفت و در زیر عکسی‌ از اوباما و خانواده اش که به مناسبت فرارسیدن کریسمس منتشر کرده، تا این لحظه صدها کامنت خصمانه نوشتند. پیش از این به صفحه فوتبالیست‌ها و مجری مراسم قرعه‌کشی جام جهانی‌ حمله شده بود که انعکاس گسترده‌ای در رسانه‌‌های بین المللی داشت.


1484188 10152000775226749 1695258075 n


Image 1 پس از حمله، توهین و تحقیر بی‌سابقه جنسی علیه فرناندا لیما Fernanda Lima بازیگر/مجری/مدل برزیلی، که مجری قرعه‌کشی جام جهانی ۲۰۱۴ بود، وی صفحه فیسبوک خود را غیرفعال کرد.[/caption]


لیونل مسی در صفحه فیسبوکش: افرادی که توهین کردند ایرانی واقعی نبودند/ایرانیان فرهنگ غنی دارند


ستاره تیم ملی فوتبال آرژانتین گفت: تمام پیام های های که به من رسیده بود فقط از سوی ایرانیان ارسال نشده بود و من معتقدم هر کسی می‌تواند این لغات را بکاربرده باشد.


پس از لیونل مسی بازیکن آرژاننینی،  و فرناندا لیما نوبت به مهاجم بوسنیایی منچسترسیتی انگلیس رسیده تا در فیس بوک به وی حمله شود. تیم ملی فوتبال ایران در بازیهای جام جهانی ۲۰۱۴ با نیجریه، آرژانتین و بوسنی هرزه گوین هم گروه شده است.


در روزهای گذشته بحث هجوم سازمان یافته ارتش سایبری و کاربران ناآگاه ایرانی در فیس بوک به صفحات منتسب به لیونل مسی و فرناندا لیما (مجری مراسم قرعه کشی جام جهانی) یکی از حاشیه ساز ترین اخبار فوتبالی بود که انتقادهای فراوانی در پی داشت.


با وجود بازتاب منفی این رخداد، متاسفانه این اقدامات شرم آور در فضای مجازی ادامه دارد.


پس از مسی و لیما نوبت به ادین ژکو مهاجم سرشناس تیم ملی فوتبال بوسنی و تیم منچسترسیتی انگلیس رسیده که مورد تهاجم فیس بوکی قرار بگیرد.


این بازیکن که در وولفسبورگ آلمان با اشکان دژاگه همبازی بود، نسبت به این اتفاق ابراز تاسف کرده است.


به گزارش خبر آنلاین جمشید مشایخی پیشکسوت سینما و تلویزیون در تماسی با برنامه نود گفت که ایرانی ها هرگز بی ادب نیستند و آنهایی که در صفحه شخصی مسی به او بی احترامی کردند ایرانی نیستند.


طرفداران حکومت در فیسبوک  با انتشار مطالبی تلاش میکنند این فضاحت ملی‌ را بدون سازماندهی و کاملا خودجوش معرفی‌ کنند!


گزارش بی‌ بی‌ سی‌ جهانی‌: فرناندا لیما و لباسی که ایران را دچار شوک کرد 


BBC Fernanda Lima



بدیهی‌ است گروهی از مردم نا آگاه تحت تاثیر جو ایجاد شده در این حمله‌ها مشارکت داشتند، ولی‌ آنچه مورد تاکید ماست هسته اصلی‌ و سازمان دهنده این حملات است. از این رو برای مشخص شدن این موضوع لطفا این سوال‌ها را از طرفداران حکومت بپرسید:


۱- چند نفر از اقوام دور و نزدیک خود را می‌شناسید، که چنین بی‌ شرمانه در فضای مجازی به زنان و مردانی در آن سوی کره زمین فحاشی کنند؟


۲- این افراد یا با مشخصات واقعی‌ خود اقدام به فحاشی میکنند یا با مشخصات جعلی.


اگر با نام جعلی هرزه‌ پراکنی میکنند که فرضیه وابستگی آنها به ارتش سایبری تقویت میشود.


اگر با مشخصات حقیقی‌ خود فعالیت میکنند، پس قابل شناسایی هستند و می‌توان مطابق قانون با آنان برخورد کرد.


۳- یکی‌ از اعضا فیسبوک می‌نویسد: “معلومه کار حمهوری اسلامیه ، اگه مردم عادی اینکارو میکردن و به نفع حکومت نبود فوری عاملینش رو دستگیر میکردن ”

حال سوالی که مطرح است: چرا تا کنون پلیس فتا چنین افرادی که با حیثیت ۷۵ میلیون ایرانی‌ بازی میکنند را شناسایی نکرده؟ آنها که توانستند به سرعت ستار بهشتی‌ که دغدغه حقوق بشر داشت و برای حفظ امنیت خود با نام مستعار در مورد اعتصاب غذای نسرین ستوده می‌نوشت را سریعا شناسایی و دستگیر کنند، حال چرا از شناسایی این لشگر فحاش عاجز هستند؟ کدام یک باعث خدشه دار شدن وجهه ایرانی‌ در دنیا میشوند؟ فعالین حقوق بشر یا این گروه فحاش؟ پر واضح است ستار بهشتی‌ نه تنها به ایرانیان بلکه به ملیت‌های مختلف درس شجاعت و آزاد‌گی آموخت.


آیا قصدشان این نیست آگاهانه اعتبار ایرانی را بیش از پیش زیر سوال ببرند که در جوامع بین المللی بهایی به مردم ایران و حرکتهای اعتراضی داده نشود و بهانه خوبی جور کنند برای عدم رفع فیلتر فیسبوک و سرکوب آزادیخواهان؟


۴- چرا عزت الله ضرغامی رئیس صدا و سیما به جای تقبیح این “اعمال که باعث شرمساری میلیون‌ها نفر شده” و “فرهنگ سازی” در این زمینه، از دست اندرکاران فنی‌ سانسور تشکر و قدردانی کرد و گفت:


گزارش لحظه به لحظه از مراسم قرعه‌کشی جام جهانی که در قالب ویژه برنامه “نود” به مردم ارائه شد به دلیل استفاده حرفه‌ای از تدوین همزمان و نیز رعایت ضوابط شرعی و قانونی با حفظ تمامی صحنه‌های دیدنی و جذاب مراسم قرعه‌کشی، کاری بسیار ارزشمند و قابل تحسین است.


۵- معمولاً افراد بی‌ سواد دچار فقر فرهنگی‌ هستند، (هرچند انسان‌های شریفی هستند که سواد خواندن و نوشتن ندارند ولی‌ از بسیاری مسئولین حکومتی با فرهنگ تر هستند) . حال پرسشی که مطرح میشود این است، چه گونه این افراد کم سواد بلافاصله بعد از مراسم قرعه کشی‌ به صورت همزمان اسم، فامیل، مشخصات و آدرس فیسبوک مجری برنامه یعنی فرناندا لیما را یافتند تا این چنین مورد کثیف‌ترین فحش‌ها قرار دهند و او را تهدید به تجاوز جنسی‌ نمایند.


۶- اگر فرضا هم این حملات ناشی‌ از فقر فرهنگی‌ بوده و حکومت مستقیماً هیچ نقشی‌ نداشته، آیا باز هم ناشی‌ از شکست برنامه‌های فرهنگی‌ و آموزشی جمهوری اسلامی در طول ۳۵ سال گذشته نیست؟ عدم تخصیص بودجه کافی‌ به برنامه‌های آموزشی و فرهنگ سازی، و در مقابل سانسور و سرکوب و محروم کردن جامعه از گردش آزاد اطلاعات، برگزاری اعدام‌های گسترده در ملا عام، اختصاص بودجه‌های سرسام آور به برنامه‌های نظامی و انرژی هسته ای. اختصاص میلیارد‌ها دلار به سوریه و رژیم بشار اسد ….

آیا این مسائل روی سلامت جامعه ایرانی‌ تاثیر گذار نیست؟


۷ – به شهادت بسیاری از فعالین سیاسی، تعدادی از پروفایل هایی که اقدام به فحاشی کرده اند، همان ارادتمندان جواد ظریف هستند. آیا این موضوع کاملا تصادفی است؟


سلمان سیما فعال سیاسی از کانادا می‌نویسد:


آن زمانیکه برخی از فعالین سیاسی و نیروهای اپوزوسیون فحاشی و انتقادهای دور از منطق و ادب به بنیامین نتانیاهو و لوران فابیوس را ستودند و ترویج کردند و نام دفاع از منافع ملی بر روی آن گذاشتند، ای کاش به فکر امروز هم بودند. ایشان از جملۀ کسانی بودند که به این شیوۀ فحاشی در شبکه های مجازی دامن زدند. در فحاشی و انتقاد از نتانیاهو تا آنجا پیش رفتند که تو گویی ایران آزادترین کشور دنیاست؛ و در فحاشی و انتقاد از لوران فابیوس هم که تا دفاع از بمب هسته ای پیش رفتند. بین توهین کنندگان به لیونل مسی و فرناندا لیما با قربان صدقه روندگان آقای محمدجواد ظریف نسبت مستقیمی برقرار است. ای کاش این توهین کنندگان فقط در “مالش قهرمانه” از آقای ظریف از یکدیگر پیشی می گرفتند و کاری به “فحاشی قهرمانانه” نداشتند. فهمیدن اینکه چه تعداد از فحاشان به لوران فابیوس و بنیامین نتانیاهو با فحاشان به فرنادا لیما و لیونل مسی مشترک هستند دشوار نیست. همچنین سهل است درک این نکته که بخش قابل توجهی از این فحاشان از ارادتمندان صفحۀ فیس بوک آقای ظریف هستند. کافیست بین کامنت گذاران اندکی دقیق شوید تا این نکته را دریابید. البته هستند از ارادتمندان و سینه چاکان آقای محمدجواد ظریف که فحاشی به لیونل مسی و فرناندا لیما را محکوم می کنند ولی در عین حال از اینکه به بنیامین نتانیاهو و لوران فابیوس فحاشی های رکیک شود، قند در دلشان آب می شود.



و دلیل دیگری که نشان میدهد این حرکات سازمان یافته است:


کمپین مبارزه با بی فرهنگی مجازی:



ما و همراهانمان در طول این چند روز ، تمام تلاش خود را معطوف به REPORT کردن این افراد کردیم . اما متوجه شدیم خیلی از این افراد با آیدی های جعلی اقدام به این کار می کنند و بعد از بلاک شدن توسط فیسبوک ، با آیدی های دیگر که به اسم های حتی آرژانتینی یا اسپانیایی ساخته شده اقدام میکنند . عده ای از این افراد ، بصورت کاملا هماهنگ ، کسانی رو که اونها رو ریپورت میکنن رو نشان میکنند و به صفحه او حمله و او را به فیسبوک REPORT میکنند. از آنجا که این گروه عده کمی دارن ، منسجم تر عمل میکنند و موفق ترند. لطفا همه ایرانی ها رو آگاه کنید و راه های REPORT کردن را آموزش بدید .

کاربران رو تشویق کنید تا بجای ارسال کامنت های ” پوزش خواهی ” یا بحث و جدل با این افراد ، فقط کامنت های بد را REPORT کنند .

با تشکر



صفحه رسمی‌ باراک اوباما نیز مورد هجوم " حمله‌های سازمان یافته " قرار گرفت

No comments:

Post a Comment