Monday, October 28, 2013

مجید توکلی به زندان بازگشت


 


به گزارش ندای سبز آزادی مجید توکلی فعال دانشجویی محبوس در زندان رجایی شهر، که  پس از چهار سال برای اولین بار به مرخصی آمده بود به زندان بازگشت.


این زندانی سیاسی دوشنبه, ۲۹ مهر  ۱۳۹۲  پس از چهار سال حبس با وثیقه ۶۰۰ میلیون تومانی به مرخصی آمده بود اما امروز با تمدید نشدن مرخصی خود به زندان بازگشت.


این زندانی سیاسی در این سال ها در زندان رجایی شهر کرج دوران محکومیت خویش را، بدون هیچ گونه استفاده از مرخصی از ابتدای بازداشت، در تبعید می گذراند و حتی از حق دسترسی به تماس تلفنی نیز محروم بود.


مجید توکلی، دانشجوی رشته مهندسی کشتی سازی وعضو سابق شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر، در ۱۶ آذر ۸۸ پس از سخنرانی در جمع دانشجویان این دانشگاه در مراسم سالگرد روز دانشجو، در حالیکه قصد خروج از درب دانشگاه را داشت، همراه با ضرب و شتم شدید ماموران امنیتی برای سومین بار بازداشت شد.


وی  در ۳۰ دی ۱۳۸۸ از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی به جرم اجتماع و تبانی علیه نظام، تبلیغ علیه نظام، توهین به رهبری و توهین به ریاست جمهوری به هشت سال و شش ماه حبس تعزیری، ۵ سال محرومیت از فعالیت سیاسی و ۵ سال ممنوعیت از خروج از کشور محکوم شد.



مجید توکلی به زندان بازگشت

No comments:

Post a Comment