Sunday, October 27, 2013

خانواده عطاالله رضوانی تهدید شده اند که تلافی بردن " آبروی نظام" را خواهند دید

935999 10151964462346416 383313693 n

از صفحۀ ریحانۀ شکیبایی:

۶۶ روز بعد


خانواده عطاالله رضوانی تهدید شده اند که تلافی بردن ” آبروی نظام” را خواهند دید. ظاهراً آبروی نظام با اطلاع رسانی درباره قتل عطاالله رضوانی به خطر افتاده است.


شصت و شش روز پس از قتل عطاالله رضوانی تحقیقات پلیس همچنان در تنگنای یافتن سرنخی به قاتلین معطل مانده. در حالی‌ که هیچ مدرک و سندی برای در اثبات فرضیه بی‌ پایه خود کشی وجود ندارد، بازپرس پرونده با القای این فرضیه سعی‌ دارد غائله را پایان دهد. بازپرس‌ پلیس در ضمن جمع آوری شهادت اعضای خانواده و دوستان مقتول قویاً تلاش می‌کند فرضیه خودکشی‌ را به عنوان راه حل خروج از بحران ارائه دهد. عطاالله در اتومبیل خود در خارج شهر به قتل رسید و جسدش را در ماشین روشن با پنجره بسته و کولر در حال کار یافتند. بدنه و پنجره‌های ماشین صدمه‌ای نخورده بودند با این حال پلیس نتوانست هیچ گلوله‌ای پیدا کند تا سر نخی به اسلحه و قاتل به دست دهد. قتل مشخصا توسط تروریست‌های حرفه‌ای صورت گرفته بود. عطاالله منبع خستگی‌ ناپذیر محبت، نیکوکاری و خدمت بود. عشق او به خانواده و دوستان و لبخند همیشگی‌ او دلیل انکار ناپذیر علاقه او به زندگی‌ است. شکی‌ وجود ندارد که حکومت دیکتاتوری با طرح ادعای خودکشی‌ سعی‌ در سرپوش گذاشتن به این حرکت تروریستی با انگیزه مذهبی‌ دارد.





 عطاء الله رضوانی شهروند بهایی ساکن بندرعباس از اعضاء سابق خادمین سه نفره  اوایل شهریور ۱۳۹۲ به صورت مشکوکی با ضرب گلوله به قتل رسید. یکی از اعضای خانواده عطالله رضوانی به رادیو زمانه گفت که وی بارها از طرف مسئولین اطلاعاتی و دفتر امام جمعه تهدید شده بود.

عطاالله رضوانی دانشجوی اخراجی مهندسی مکانیک دانشگاه علم و صنعت در دوران انقلاب فرهنگی بود و هنگام مرگ ۵۲ سال داشت.شماری از اعضای خانواده عطالله رضوانی در چند سال اخیر به دلیل اعتقادات مذهبی‌شان بازداشت شده‌اند.




نسرین ستوده، وکیل مدافع حقوق بشر، پیش از آزاد شدن از زندان در نامه‌ای به روحانی خواستار استیفای حقوق شهروندی اقلیت‌های مذهبی و بهاییان شد. او قتل یک ایرانی بهایی در بندرعباس را “یاد آور قتل‌های زنجیره‌ای” دانست و از روحانی خواست تا پاسخ دهد که “اگر قاتل این هموطن بهایی شناسایی شود، چه مجازاتی در انتظار اوست؟”

وی پس از این پرسش آورده است: “پاسخ تلخ این سوال را شما بهتر از من می‌دانید.”


خانواده عطاالله رضوانی تهدید شده اند که تلافی بردن " آبروی نظام" را خواهند دید

No comments:

Post a Comment