Saturday, October 26, 2013

حبیب‌الله گلپری‌پور، زندانی سیاسی اعدام شد

Unknown


سپیده دم - از کردستان گزارش می‌رسد حبیب الله‌ گلپری پور زندانی سیاسی و از مبارزین جنبش آزادیخواهی کردستان ساعاتی پیش راس ساعت ۱۲ در زندان ارومیه‌ اعدام شد.
دیروز حبیب را از زندان به قرنطینه منتقل می کنند و ساعت ۱۱ شب او را از قرنطینه‌ خارج و در ساعت ۱۲ جنایتکارانه اعدام می شود. بنا به گفته‌ زندانیان حبیب با اراده‌ محکم و روحیه‌ای زنده‌ و مقاوم و با سرود “ای رقیب” سرود ملی و مبارزاتی مردم کردستان به سوی میدان اعدام رفته‌ است.


طبق خبر جنازه حبیب هم اکنون در بیمارستان امام ارومیه‌ است و بستگانش در بیمارستان تجمع کرده‌اند.
طبق این خبر زندانیان زندان ارومیه‌ هم اکنون در حال برگزاری مراسم و تجلیل از حبیب هستند.


حبیب‌الله گلپری‌پور اهل سنندج و متولد سال ۱۳۶۳، در تاریخ پنجم مهرماه ۱۳۸۸ در حین خروج از مهاباد به مقصد ارومیه، توسط نیروهای حفاظت اطلاعات سپاه مهاباد دستگیر شد.


وی که از سوی دادگاه انقلاب محارب شناخته شده وطی این مدت در بازداشتگاه‌های شهرهای مهاباد، ارومیه، سنندج و سمنان محبوس و متحمل شکنجه‌های روحی و جسمی شدیدی بوده است.


نقض حقوق بشر در روز‌های گذشته رشد چشمگیری داشته، ولی‌ با این وجود مقامات جمهوری اسلامی همواره گزارش‌های سازمان ملل در مورد حقوق بشر را فاقد اعتبار می‌دانند.


به گزارش خبرگزاری مهر، روز پنجشنبه ۲ آبان ۱۳۹۲ مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید بر اینکه انتصاب گزارشگر ویژه حقوق بشر را توهین به ملت بزرگ ایران است و آن را به رسمیت نمی شناسد، گفت: همانطور که قبلا نیز اعلام کرده ایم سازوکار انتصاب گزارشگر کاملا سیاسی بوده و نتیجه یک روند گزینشی است که توسط معدودی کشورهای خاص در شورای حقوق بشر دنبال می شود.



حبیب‌الله گلپری‌پور، زندانی سیاسی اعدام شد

No comments:

Post a Comment