Monday, October 28, 2013

رژیم ایران «رضا اسماعیلی» را در سلماس اورمیه اعدام کرد

edam22


بنا به گزارش‌هایی که از سلماس بدست خبرگزاری فرات رسیده،  یکی دیگر از زندانیان سیاسی کرد در سلماس هم به جرم سیاسی اعدام شده است.


بنا به این گزارش, رژیم ایران «رضا اسماعیلی» زندانی سیاسی کرد را به احتمال زیاد همزمان با اعدام «حبیب‌الله گلپری‌پور» در شهرستان «سلماس» به اتهام همکاری با حزب حیات آزاد کردستان, پژاک اعدام کرده‌اند.


یک منبع موثق به خبرگزاری فرات گفت که «رضا اسماعیلی» اهل روستای «دریک» از توابع شهرستان «سلماس» در استان اورمیه است و رژیم پس از اعدام, پیکر اسماعیلی را بخاک سپرده, اما خانواده و بستگان اسماعیلی همراه با شمار زیادی از شهروندان کرد پیکر اسماعیلی را خارج ساخته‌اند. همچنین در سراسر شهرستان سلماس و روستاهای حومه آن حکومت نظامی شدید اعلام شده است و مردم آن شهرستان در اعتراض به ستم‌های رژیم ایران علیه فرزندان کردها, دست به تجمع گسترده زده‌اند.


شایان ذکر است که رضا اسماعیلی در سال ۸۸ به جرم همکاری با حزب حیات آزاد کردستان, پژاک زندانی و به اعدام محکوم گردیده بود.


امشب در ساعت ۱۲ حبیب‌الله گلپری‌پور زندانی سیاسی کرد از بند زندانیان اعدامی زندان اورمیه به پای چوبه اعدام برده و حکم اعدام وی اجرا شد، اما هنوز پیکر وی به خانواده وی تحویل داده نشده و پدر و بستگان وی در مقابل استانداری شهر سنه تجمع کرده‌‌اند. همچنین مادر, خواهر و برادر گلپری پور در مقابل استانداری اورمیه منتظر هستند که با استاندار دیدار کنند و از او بخواهند که پیکر فرزندشان را به آنها تحویل دهند.


رضا اسماعیلی، زندانی سیاسی محبوس در زندان سلماس، از سوی دادگاه انقلاب خوی به اتهام محاربه، به اعدام محکوم شده بود.


رضا اسماعیلی (مامدی) فرزند توفیق ،۳۴ ساله و اهل روستای دریک از توابع شهرستان سلماس که در سال ۸۸ توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود؛ به اتهام “محاربه” از طریق “فعالیت تبلیغی و همکاری با یکی از احزاب کردی مخالف نظام” به اعدام محکوم شد.


اسماعیلی که مدتی طولانی را در بازداشتگاه‌های وزارت اطلاعات شهرستان سلماس سپری نموده، در زندان این شهرستان به سر ‌برد.


لازم به ذکر است که نامبرده دو سال قبل از بازداشت و در یک حادثه‌ی آتش سوزی (انفجارگاز) همسر و دو فرزند خود را از دست داده بود.



رژیم ایران «رضا اسماعیلی» را در سلماس اورمیه اعدام کرد

No comments:

Post a Comment