Wednesday, January 1, 2014

قتل یک جوان در استان کرمانشاه توسط نیروی انتظامی

Attachment 1 قتل یک جوان در استان کرمانشاه توسط نیروی انتظامی نماینده مریوان در مجلس شورای اسلامی روز سه شنبه سوم دی با انتقاد از حسن روحانی ، خطاب به وی گفته بود که «از عدالت اجتماعی‌تان تاکنون کشته شدن شهروندان کرد توسط نیروی انتظامی کردستان نصیب ما شده است»
محسن بیگلری، نماینده مردم شهرستان‌های سقز و بانه نیز در تاریخ ۳۰ آبانماه خطاب به وزیر کشور با اعلام اینکه در دو ماه گذشته چندین شهروند کرد به خاطر بی‌احتیاطی نیروهای نظامی کشته شده‌اند، از وی در خصوص پرونده مورد هدف قرار گرفتن “آوین عثمانی” از سوی ماموران نیروی انتظامی خواستار توضیح شده بود ولی‌ تا این لحظه وزیر کشور دولت روحانی پاسخی نداده است.



پوریا اسدی شهروند اهل اسلام آباد غرب، توسط یک مامور نیروی انتظامی مورد اصابت گلوله قرار گرفت و کشته شد.


به گزارش  خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، پوریا اسدی که حدود ۳۰ سال سن داشت روز پنج‌شنبه ۵ دی ماه به اتهام سرقت بازداشت شده بود.


شاهدان عینی و محلی به گزارشگر هرانا گفتند : این جوان چند دقیقه پس از بازداشت توسط یکی از مامورین نیروی انتظامی حاضر در محل بنام «سروان رشیدیان» با چندین گلوله به قتل رسید.


گفتنی است، روز ۷ دی ماه تشییع جنازه این جوان در منطقه برگزار شده است.


اسلام‌آباد غرب یکی از شهرهای استان کرمانشاه است. این شهر با ۹۱۲۴۸ نفر جمعیت (سرشماری سال ۱۳۸۵) دومین شهر استان کرمانشاه از نظر جمعیت می‌باشد. ساکنان اسلام آباد غرب کرد و عمدتاً از ایل کلهر می‌باشند.



قتل یک جوان در استان کرمانشاه توسط نیروی انتظامی

No comments:

Post a Comment