Saturday, January 4, 2014

زهرا رهنورد نزدیکی جنبش سبز به «رفتارهای براندازانه» را رد کرد

photo زهرا رهنورد نزدیکی جنبش سبز به «رفتارهای براندازانه» را رد کرد





وب‌سایت کلمه گزارش داده است که زهرا رهنورد، همسر میرحسین موسوی، در تازه‌ترین ملاقات با فرزندان خود جنبش سبز را «جنبشی اصلاحی و حق‌جو از درون انقلاب اسلامی» توصیف کرده و «نسبت دادن آن را به بیگانگان یا رفتارهای براندازانه» رد کرده است.

بر اساس این گزارش که روز شنبه، ۱۴ دی، منتشر شد، خانم رهنورد در آخرین ملاقات هفتگی با فرزندان خود که آقای موسوی نیز در آن حضور داشت خود و همسرش را «مانند پدر و مادر انقلاب» دانسته و در واکنش به اتهام ارتباط آنها با کشورهای خارجی گفته است که «والدین نسبت به فرزند هرگز خارجی نیستند».

او «این نوع تبلیغات را نفی‌کننده واقعیات» برشمرده است.

در هفته‌های اخیر و همزمان با فرا رسیدن سالگرد تظاهرات معترضان حکومت ایران در شش دی‌ماه (روز عاشورا) سال ۱۳۸۸ و سپس تظاهرات حامیان حکومت در نهم همان ماه، موج تازه‌ای از اظهار نظرها علیه جنبش اعتراضی پس از انتخابات دهم ریاست جمهوری و رهبرانش شکل گرفته بود.

در این مدت تعداد زیادی از مقام‌های ارشد نظامی، امنیتی و سیاسی، اتهام‌های زیادی را به این جنبش اعتراضی که به علت استفاده حامیانش از نمادهای سبزرنگ به جنبش سبز مشهور شد وارد کردند و صدا و سیما نیز برنامه‌های متعددی را علیه این جنبش و رهبرانش پخش کرد که در بسیاری از آنها جنبش سبز «فتنه»ای توصیف می‌شد که توسط دولت‌های خارجی راه‌اندازی شده بود.

از جمله، مسعود جزایری، معاون ستاد کل نیروهای مسلح، و محمدرضا نقدی، فرمانده سازمان بسیج مستضعفین، هر یک در سخنان جداگانه‌ای از «ارتباط فتنه‌گران با خارج» گفته‌اند.

به گزارش سایت کلمه، در دیدار هفتگی میرحسین موسوی و زهرا رهنورد با خانواده خود، آقای موسوی که به نوشته این سایت «غالب برنامه‌های تبلیغی و یک‌سویه حاکمیت» را از صدا و سیما مشاهده کرده، با اشاره به بیانیه شماره ۱۷ خود «تحلیلی روشن از بالا رفتن سطح آگاهی‌ها در جامعه علی‌رغم همه خلاف‌گویی‌ها و هجمه‌ها» ارائه کرده است.

این گزارش همچنین می‌افزاید که دیدار اخیر «در ساختمان جنبی» خانه میرحسین موسوی و زهرا رهنورد برگزار شده و این دو از «روحیه‌ای قوی و حالاتی معنوی» برخوردار بودند، اگرچه «ضرورت بررسی پزشکی به دلیل مشکلات جسمی خصوصا درباره خانم رهنورد همچنان برقرار است».

کلمه هفته پیش گزارش داده بود که میرحسین موسوی نسبت به وضعیت سلامت زهرا رهنورد و فشار خون و ضربان قلب غیرعادی همسرش ابراز نگرانی کرده است.


زهرا رهنورد نزدیکی جنبش سبز به «رفتارهای براندازانه» را رد کرد

No comments:

Post a Comment