Friday, January 24, 2014

شرکت توتال: ایران به شرکت های نفتی قراردادهای سکسی پیشنهاد کرد

hasan rohani شرکت توتال: ایران به شرکت های نفتی قراردادهای سکسی پیشنهاد کرد هشدار بنی صدر به مردم درباره معامله جزایر سه گانه با واسطه گری شاه عمان
بنی صدر: آنچه که از دید من مهم است، این است که «گذشته گذشت»، خطاست!
ملتی که بخواهد به حیات ملی خود ادامه بدهد محتاج وجدان تاریخی فوق العاده شفافی است، وجدان تاریخی یعنی اینکه شما می دانید یک حیات تاریخی دارید و می دانید که در جریان تاریخ کدام عوامل سبب بقای ایران بوده، کدام عوامل سبب ممات می شده، اینها باید دائم در وجدان تاریخی شما حاضر باشند. نمی توانید فراموش کنید که از انقلاب به این طرف چه بر ایران گذشته، چنانکه نمی توانید فراموش کنید که قبل از آن در دوران پهلوی چه بر ایران گذشته، در دوران قاجار چه بر ایران گذشته، برای اینکه اگر اینها را فراموش کنید نمی توانید بفهمید چرا در وضعیت کنونی هستید؟ و اگر نخواهید فراموش کنید، نباید خود را راضی کنید، بگویید: «حالا که چاره نیست!»، اولا چاره هست، ثانیا وقتی شما فعل پذیر باشید، سر حقوقتان نایستید، آنوقت آنهایی که بر شما حکومت می کنند، در دروغ گفتن و تحقیر شما و در خدمتگذاری و باج دادن به قدرتهای خارجی اینگونه گستاخ می شوند. یک خبر می گوید: «سلطان عمان بابت دستمزد واسطه ایران و آمریکا شدن، واسطه توافقی بین امارات و رژیم شده است که دو جزیره از سه جزیره به امارات واگذار شود و ایران تاسیسات نظامی‌اش را در در ابوموسی بر می چیند» که امیدوارم دروغ باشد اما با توجه به سخنانی که آقای ظریف در سفر به خلیج فارس گفت و با توجه به اینکه این رژیم، اساس کار خود را بر باج دادن قرار داده است، مردم ایران باید کاملا هوشیار باشند.
گزارش کامل را اینجا بشنوید یا بخوانید


دبی-العربیه.نت فارسی


به دنبال مذاکرات روز گذشته شرکت‌های نفتی اروپایی و مقامات ایرانی در داووس بر سر توسعه میادین نفتی و گازی این کشور پس از رفع تحریم ها، به گفته مدیر کل شرکت توتال، تهران در این زمینه پیشنهادهایی داده که وی از آنها به عنوان پیشنهادهای “سکسی” یاد کرد .

کریستوف دی مارگری مدیر کل شرکت توتال فرانسه که در حاشیه نشست اقتصادی داووس با تلویزیون آمریکایی بلومبرگ گفتگو می کرد اظهار داشت: ” قراردادهای پیشنهادی ایران بیش از پیش “سکسی” هستند. آنها نهایتا منتظر رفع تحریم‌ها هستند تا این قراردادها عملی شوند”.

وی تاکید کرد، شرکت توتال حق ندارد به پروژه‌های سابق خود در پارس جنوبی بازگردد، زیرا تحریم‌ها همچنان برقرار هستند.

شرکت توتال که سومین شرکت بزرگ نفتی اروپاست، در سال ۲۰۰۹ پس از اعمال تحریم‌ها علیه ایران عمل به قرارداد خود با تهران را متوقف کرد.

حسن روحانی رئیس جمهوری ایران برای نجات اقتصاد این کشور که در سال گذشته با رشد منفی ۵ درصدی در اثر تحریم ها، روبرو شد، نیاز شدیدی به قراردادهای جدید دارد. روحانی اولین رئیس جمهور ایران در ده سال گذشته است که در نشست داووس شرکت می کند.

بعضی از این تحریم‌ها براساس قرارداد ۲۴ نوامبر سال گذشته ایران با ۶ قدرت بزرگ جهان رفع خواهد شد، اما بخش مهمتر آنها تا زمان عقد یک قرارداد جامع پابرجا خواهند ماند.


“دی مارگری” مدیر کل شرکت توتال گفت: ” روحانی روز گذشته در جلسه مدیران اجرایی بخش انرژی جهان شرکت کرد که خود من نیز در آن حضور داشتم”.


مذاکرات به منظور کاهش یا حذف کامل تحریم‌ها علیه ایران ادامه خواهد یافت تا زمانی که برنامه هسته‌ای این کشور تنها منحصر به تولید انرژی شود.


مدیر کل توتال پیام روحانی را به این شکل نقل کرد: “ما هم نفت زیاد داریم و هم گاز زیاد. ما نیار به تجربه‌های مدیریتی شما داریم، ما به تکنولوژی شما نیازمندیم، اما در واقع ما نیازی به پول شما نداریم”.


وی در ادامه نقل قول از روحانی افزود: “ما مایلیم شما به کشورمان بازگردید. کشور ما آمادگی دارد در ظرف چند ماه قراردادهای جذابی به شما ارائه کند”.


وی افزود، روحانی گفت: “ما خواهان بازگشت شما به کشورمان هستیم. کشور ما آمادگی امضای قراردادهای جدید با شرایط دلخواه با شما را دارد.

توسعه میدان گازی پارس جنوبی از اولویت‌های ایران است. پارس جنوبی جایی است که شرکت توتال تا سال ۲۰۰۹ در آن فعالیت داشت. این فعالیت شامل توسعه صادرات و بهینه سازی میدان‌های قدیم و جدید با ظرفیت تولید بالاتر است.


آژانس انرژی، سازمانی مشورتی است که ۲۸ کشور در آن عضویت دارند و مقر آن در پاریس قرار دارد .


این آژانس روز جمعه ۲۱ ژانویه میزان صادرات روزانه نفت ایران در سال ۲۰۱۳ را بطور متوسط ۱.۰۷ میلیون بشکه برآورد کرده است.

در پی امضای توافقنامه هسته‌ای میان ایران و ۶ کشور بزرگ در نوامبر گذشته، قیمت جهانی نفت تا حدی سقوط کرد.


“دی مارگری” گفت: “در حقیقت درخواست‌ها و پیشنهادهای ایرانیان به ما مبنی بر آماده بودن و درخواست از ما برای بازگشت به این کشور نشانگر آن است که آنها آماده مذاکرات جدی سیاسی هستند، در غیر این صورت دلیلی وجود ندارد آنها اینجا بیایند و از ما بخواهند که آماده باشیم”.


وی گفت: “هر گونه تولید تازه‌ای در ایران از سال ۲۰۱۷ شروع خواهد شد”.


گفتنی است، لفظ سکسی  (سکسی) در سخنان کریستوف دی مارگری، مدیر کل شرکت نفتی توتال به منظور جذاب توصیف کردن پیشنهادهای تهران به شرکت‌های نفتی جهان است.



شرکت توتال: ایران به شرکت های نفتی قراردادهای سکسی پیشنهاد کرد

No comments:

Post a Comment