Friday, January 3, 2014

محمود نبویان نماینده مجلس: برای اینکه اسرائیل را سر جایش بنشانیم٬ بمب اتم لازم است

محمود نبویان یکی از نمایندگان محافظه‌کار مجلس و نزدیک به محمدتقی مصباح یزدی اعلام کرد جمهوری اسلامی برای اینکه اسرائیل را «سر جای خود بنشاند» به بمب اتم نیاز دارد.


1016492 10151657407388954 1161654998 n محمود نبویان نماینده مجلس: برای اینکه اسرائیل را سر جایش بنشانیم٬ بمب اتم لازم است


به گزارش روز جمعه (۱۳ دی) خبرگزاری «تسنیم» آقای نبویان این مطلب را روز دوشنبه (۹ دی) در جریان یک سخنرانی در جمع گروهی از فعالان سیاسی در مشهد بیان کرده است.


وی افزوده هرچند جمهوری اسلامی به دنبال بمب اتم نیست٬ اما برای مقابله با اسرائیل به این بمب نیاز دارد.


این نماینده مجلس اضافه کرده در تفاهم‌نامه ژنو قید شده که کل ۲۰ درصد اورانیوم غنی شده باید نابود شود، «اینجاست که آمریکا می‌گوید در هیچ زمان مثل الان نتوانستیم امنیت اسرائیل را تامین کنیم.»


به گفته نبویان «اگر کشوری ۲۷۰ کیلو اورانیوم با غنای ۲۰ درصد و ۱۰ تن اورانیوم با غنای پنج درصد و ۲۰ هزار سانتریفیوژ داشته باشد در حالت جهش بوده و ظرف دو هفته می‌تواند بمب اتم بسازد.


اظهارات این نماینده مجلس در شرایطی بیان می‌شود که جمهوری اسلامی پیش از تقاهم‌نامه ژنو ۴۵۰ کیلو اورانیوم با غلظت ۲۰ درصد داشت که ۲۵۰ کیلوی آن را به اکسید تبدیل کرد.


مقام‌های جمهوری اسلامی همچنین تائید کرده‌اند در حال حاضر در نیروگاه‌های اتمی ایران حدود ۱۹ هزار سانتریفیوژ نصب شده و براساس تفاهم‌نامه ژنو افزایش این دستگاه‌ها متوقف شده است.


براساس گزارش‌ها اورانیوم پنج درصد غنی شده جمهوری اسلامی نیز حدود ۹ هزار کیلو بوده که پس از تفاهم‌نامه ژنو به خاطر تبدیل اورانیوم با غنای ۲۰ درصد به زیر پنج درصد٬ بر حجم آن افزوده شده است.


اظهارات این نماینده محافظه‌کار مجلس در شرایطی بیان شده که روحانیون و نظامیان حاکم بر ایران سال‌هاست می‌گویند قصد دست‌یابی به بمب اتم ندارند.



منبع: دیگربان



محمود نبویان نماینده مجلس: برای اینکه اسرائیل را سر جایش بنشانیم٬ بمب اتم لازم است

No comments:

Post a Comment