Tuesday, January 28, 2014

نخست وزیر اوکراین استعفا داد

C31CAFFB F5EA 4E9A 8444 113A0B8DFF8D w640 r1 s cx0 cy1 cw77 نخست وزیر اوکراین استعفا داد


با ادامه تظاهرات اعتراضی در اوکراین، نخست وزیر این کشور استعفای خود را اعلام کرده است.


روز سه شنبه، ٨ بهمن (٢٨ ژانویه)، وبسایت دولت اوکراین متن بیانیه میکولا آزاروف، نخست وزیر این کشور را منتشر کرد که در آن آمده است به منظور کمک به حفظ وحدت ملی، استعفانامه خود را به ویکتور یانوکوویچ، رئیس جمهوری تسلیم کرده است.


استعفای نخست وزیر در حالی اعلام شد که پارلمان اوکراین مذاکرات در مورد اصلاحات پیشنهادی رئیس جمهوری را آغاز می‌کند. این “اصلاحات” شامل امتیازاتی است که آقای یانوکوویچ به مخالفان داده است با این هدف که راه حل بحران کنونی از طریق گفتگو و مصالحه را هموار سازد.


آقای آزاروف مسئول تدوین و ارائه لایحه موسوم به قانون ضد تظاهرات بود که در صورت اجرایی شدن، آزادی تجمعات اعتراضی علیه دولت را محدود می کرد.


لایحه محدودیت تظاهرات در روز ١۶ ژانویه در پارلمان اوکراین تصویب شد اما گسترش تظاهرات و اعتراض شدید داخلی و خارجی را در پی آورد.


بعدا رئیس جمهوری اوکراین خواستار لغو این مصوبه شد.


در تاریخ ۳ دسامبر ۲۰۱۳ ( ۱۲ آذر ۱۳۹۲ ) از قول یکی‌ از دوستان فیس‌بوکی مطلبی  به این مضمون در صفحه سپیده دم  انتشار یافت:




درسرمای زبر صفر، چهارشبانه روز است خیابانهای کیف پایتخت اوکراین را ترک نکرده اند تا دولت وابسته به روسیه را ساقط کنند. به مصاحبه هایشان با CNN گوش میکردم میگفتند اگر خیابانها را ترک کنیم همه چیز را از دست خواهیم داد.

بدون تردید پیروز خواهند شد چرا که نه محمد رضا خاتمی دارند که حقشان را ببخشد و نه سید محمد خاتمی که همیشه کف خواسته هایشان را هم به یک لبخند دیکتاتور بفروشد.


محمد ایرانی‌









نخست وزیر اوکراین استعفا داد

No comments:

Post a Comment