Wednesday, January 15, 2014

محمد جواد ظریف پس از ادای احترام به یک تروریست به دیدار جنایت کار جنگی سوریه رفت

12609 L16x9 محمد جواد ظریف پس از ادای احترام به یک تروریست به دیدار جنایت کار جنگی سوریه رفت این دیداردر حالی است که ناوی پیلای، کمیسر حقوق بشر سازمان ملل، مستقیما بشار اسد، رئیس جمهور سوریه را به همکاری در جنایات جنگی و جنایات علیه بشریت متهم کرده است و بنا بر اسناد و فیلم‌های منتشر شده، سپاه قدس جمهوری اسلامی در دفاع از بشار اسد به کشتار مخالفین بشار اسد دیکتاتور دست زده اند و همزمان علاوه بر سپاه قدس هزاران نفر از ستیزه جویان گروهک تروریستی حزب الله لبنان به همراه شورشیانی از شیعیان وابسته به جمهوری اسلامی از عراق و افغانستان در حال کشتار مردم معترض به حکومت رعب و وحشت بشار اسد جنایتکار هستند. حسن روحانی، نیز در تاریخ ۱۰ آذر ۱۳۹۲ در دیدار با وائل الحلقی، نخست وزیر رژیم سوریه که در رأس هیئتی وارد تهران شد، مقاومت رژیم دمشق را در مقابل فشارهای داخلی و خارجی ستود و بار دیگر مخالفان رژیم دمشق را تروریست خواند و گفت : “خطرناکترین تروریست‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای امروز در سوریه اجتماع کرده اند.”
و این دخالت و همکاری جمهوری اسلامی در کشتار مردم سوریه در حالیست که در جریان مذاکرات ژنو جمهوری اسلامی قول عدم حمایت از رژیم سوریه داده بود!


محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، در دور سفر این هفته‌ی خود به منطقه، پس از ورود به دمشق با بشار اسد، رییس جمهوری سوریه، دیدار و گفت‌وگو کرد.


بنابر اعلام اداره کل دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه، روابط دو جانبه‌ میان دو کشور و بحران سوریه موارد مهم مورد بحث میان رهبر رژیم سوریه و وزیر امورخارجه ایران بوده اند.


محمد جواد ظریف در این دیدار با تاکید بر رویکرد سیاسی جمهوری اسلامی ایران پیرو توافق هسته‌ای ژنو بر لزوم مبارزه با «افراطی گری، خشونت و اختلاف‌های مذهبی» در منطقه تاکید کرد.


او همچنین تنها راه‌حل بحران سوریه را «گفت‌وگوی دیپلماتیک» بر پایه‌ی «واقع‌بینی» عنوان کرد.  ظریف پس از سوریه به منظور دیدار با مقام‌های روسیه از جمله ولادیمیر پوتین به مسکو سفر خواهد کرد.


ابراز امیدواری ظریف در مورد حل مسالمت‌آمیز بحران سوریه توسط مردم این کشور 


محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه، روز گذشته در جریان سفر به امان، پایتخت اردن، با عبدالله دوم، پادشاه این کشور، نیز دیدار و گفت‌و‌گو کرد.


بنابر بینانیه‌ی حکومت اردن، بحران سوریه، مسایل منطقه و تعامل دو جانبه دو کشور، محورهای اصلی گفت‌وگوی عبدالله دوم و ظریف بوده است. وزیر امورخارجه ایران دیروز در کنفرانس مطبوعاتی در امان، اظهار داشت که تنها مردم سوریه می‌توانند برای حل بحران این کشور راه‌حلی بیابند.


او ابراز امیدواری کرد که هر چه زودتر، راه‌حلی مسالمت‌آمیز برای حل بحران سوریه یافت شود که از پیشرفت افراطی‌گری در منطقه جلوگیری کند و منجر به رشد و همکاری هر چه بیشتر کشورهای اسلامی شود.


این نخستین سفر آقای ظریف در مقام وزیر امورخارجه ایران به کشور اردن است. برخی رسانه‌های اردن در توصیف اهمیت این سفر نوشته‌اند که اردن بنا دارد نقش میانجی‌گر را میان ایران و عربستان سعودی برای حل اختلاف‌های این دو کشور ایفا کند.


وزیر امور خارجه ایران، پیش‌تر از آمادگی این کشور برای حل اختلاف‌ها با عربستان سعودی خبر داده بود. بحران سوریه از موارد اختلاف میان این دو کشور است، تا حدی که برخی بخشی از بحران سوریه را ناشی از جنگ قدرت میان عربستان و ایران ارزیابی می‌کنند.


رییس دستگاه دیپلماسی ایران پیش از سفر به اردن به لبنان و عراق نیز سفر و با مقام‌های این کشورها دیدار کرده بود.


انتقاد آمریکا از ادای احترام ظریف به عماد مغنیه، فرمانده ترورشده‌ی حزب الله


از سوی دیگر، روز گذشته، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا ضمن صدور بیانیه‌ای حضور محمد جواد ظریف بر سر آرامگاهِ فرمانده‌ی حزب‌الله لبنان را محکوم کرد.


کیتلین هایدن، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید، در این بیانیه ادای احترام به این فرمانده حزب‌الله را «پیامی غلط» از سوی وزیر خارجه ایران توصیف کرد که به «تشدید تنش‌ها در منطقه» منجر می‌شود.


به گزارش رویترز، در این بیانیه تصریح شده که حزب‌الله لبنان همواره به دنبال اشاعه‌ی خشونت‌ در منطقه بوده و اقدامات این گروه همواره از لحاظ لجستیکی و اقتصادی مورد حمایت ایران قرار داشته است.


تصویر محمد جواد ظریف بر سر آرامگاه عماد مغنیه، فرمانده ترور شده‌ی حزب‌الله لبنان، روز دوشنبه روی خروجی بسیاری از خبرگزاری‌های داخلی و بین المللی قرار گرفت.


عماد مغنیه از رهبران نظامی حزب‌الله لبنان بود که با اتهام‌های متعدد تروریستی در فهرست افراد تحت تعقیبِ آمریکا و اتحادیه اروپا قرار داشت.







navi محمد جواد ظریف پس از ادای احترام به یک تروریست به دیدار جنایت کار جنگی سوریه رفت ناوی پیلای، کمیسر حقوق بشر سازمان ملل، دوشنبه, ۱۱ آذر , ۱۳۹۲ برای اولین بار مستقیما بشار اسد، رئیس جمهور سوریه را به همکاری در جنایات جنگی و جنایات علیه بشریت متهم کرد. اما یک روز پیش از آن حسن روحانی، در تاریخ ۱۰ آذر ۱۳۹۲ در دیدار با وائل الحلقی، نخست وزیر رژیم سوریه که در رأس هیئتی وارد تهران شد، مقاومت رژیم دمشق را در مقابل فشارهای داخلی و خارجی ستود و بار دیگر مخالفان رژیم دمشق را تروریست خواند و گفت : “خطرناکترین تروریست‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای امروز در سوریه اجتماع کرده اند.”



محمد جواد ظریف پس از ادای احترام به یک تروریست به دیدار جنایت کار جنگی سوریه رفت

No comments:

Post a Comment