Wednesday, April 17, 2013

واکنش منیژه حکمت به «تهید تحت تعقیب قرار دادن هنرمندان توسط اینترپل»

واکنش منیژه حکمت به اظهارات سعید منتظرالمهدی (معاون اجتماعی نیروی انتظامی )؛

پلیس بجای پیگرد سینماگران برای دستگیری مجرمان اقتصادی تلاش کند …


منیژه حکمت

سعید منتظرالمهدی (بسیجی سابق) که در پی سرکوب مردم در جریان کودتای انتخاباتی ۸۸ مورد عنایت مسئولین قرار گرفت و سال گذشته معاونت اجتماعی پلیس ناجا را تصاحب کرد، روز گذشته گفت: بدحجابی بازیگران در خارج از کشور از طریق اینترپل پیگیری می‌شود.

این سخنان با واکنشهایی توسط هنرمندان روبرو بود.


منیژه حکمت، تهیه کننده و کارگردان سینمای ایران در این باره گفت:


نیروی انتظامی بجای پیگرد حجاب هنرمندان و سینماگران از طریق اینترپل، برای دستگیری مجرمان اقتصادی فراری تلاش کند.


`منیژه حکمت` افزود:‌شان هنرمندان و بازیگران بالاتر از ان است که برخی از هر فرصتی برای ضربه زدن به این قشر از جامعه استفاده می کنند.


وی یادآور شد: هر هنرمند و سینماگر به درستی به کاری که انجام می دهد احاطه داشته و از شرایط اجتماعی و فرهنگی کشور مطلع است.


تهیه کننده فیلم سینمایی `ورود آقایان ممنوع` تاکید کرد: تهدید امنیتی برای هنرمند به هیچ عنوان صورت خوشی ندارد و متاسفم از سخنان معاون اجتماعی نیروی انتظامی که اعلام کرده بدحجابی سینماگران از طریق اینترپل پیگیری می شود.


حکمت ادامه داد: نیروی انتظامی و دیگر مسوولانی که دائما هنرمندان را تهدید می کنند، در سال‌های اخیر برای تشویق سینمای ایران که پرچم کشور را در دنیا برافراشته کرده چه اقدامی انجام داده اند؟


وی توضیح داد: بابت هنرمندان سالمند که سالیان طولانی برای این فرهنگ زحمت کشیدند چه کرده اید که دائما سینماگران را برای کارهایی که نکرده اند تهدید می کنید؟


تهیه کننده فیلم `سه زن` با یادآوری اینکه بسیاری از افرادی که در زمینه سینما اظهارنظر می کنند از این هنر و هنرمندان فعال در این عرصه چیزی نمی دانند، افزود: اظهارنظرهای غیر کارشناسانه و تهدید آمیز در برابر سینما از حوزه هنری آغاز شد و سال گذشته این نهاد بلایی خانمان سوز را بر سر سینمای مستقل و اهالی سینما آورد.


وی تاکید کرد: هرکسی امروز به خود اجازه می دهد درباره سینما اظهار نظر کند درصورتیکه در تمام دنیا سینماگر جایگاه و تعریف ویژه‌ای دارد.


حکمت افزود: هنرمندان کشور درصد کوچکی هستند که برای غنی کردن فرهنگ ایرانی تلاش کرده اند و بخش هایی همچون نیروی انتظامی دائما آنان را تهدید می کنند، آن هم بابت کارهایی که نکرده اند و بابت همه کارهای کرده نیز تشویق نمی شوند.


* لازم به ذکر است سعید منتظرالمهدی در جریان اعتراضات سال ۸۸ مسئول یک پایگاه بسیج بود و در سرکوب اعتراضات نقش جدی داشت، بطوری که شاهدان عینی او را در عاشورای خونین دیده بودند که به سمت مردم شلیک می کرد.










واکنش منیژه حکمت به «تهید تحت تعقیب قرار دادن هنرمندان توسط اینترپل»

No comments:

Post a Comment