Sunday, April 21, 2013

تکذیب خبر عدم کاندیداتوری سید محمد خاتمی












PM khatami 420x0

ستاد “آفتاب صبح امید” در تکذیب آنچه که در یکی، دو روز گذشته مبنی بر کاندیدا نشدن آقای خاتمی در انتخابات ریاست جمهوری آینده، ابتدا در سایت خبری “بهارنیوز” و سپس در سطح رسانه‌ها منتشر شده است، توضیحات زیر را به اطلاع دوست داران آقای خاتمی و مخاطبان خود رساند:

- این سایت مدعی شده که خبرنگار آنها در دیدار آقای خاتمی با ایثارگران حضور داشته است. اما نامی از خبرنگار مزبور در گزارش وجود ندارد و البته دفتر آقای خاتمی هم از حضور یا عدم حضور این خبرنگار بی‌اطلاع است.

- این سایت خبری پیش از این هم در ۱۷ فروردین مدعی شده بود آقای خاتمی ظرف یک هفته به صورت رسمی، عدم کاندیداتوری خود را طی بیانیه‌ای اعلام خواهد کرد و البته این اتفاق نیفتاد.

- آقای خاتمی در بسیاری از دیدارهای خود، دغدغه هایی را از زوایای گوناگون بررسی کرده است. این موارد با علم به اینکه حاضران در این دیدارها به عنوان مشاورانی امین در نظر گرفته می شوند، در اکثر موارد توسط افراد حاضر به عنوان بیان نقطه نظرات مطرح پیرامون یک تصمیم آقای خاتمی – و نه لزوماً تصمیم نهایی ایشان – تلقی می شده است و حتی المقدور انتشار رسانه‌ای آن توسط دفتر آقای خاتمی صورت می گرفت. از این رو انتشار این خبر در سایت “بهارنیوز” با مقاصد خاص و بر اساس ادعای نادرست حضور خبرنگار و همچنین سابقه خبر نادرست قبلی، غیر اخلاقی است و از رویه‌های موجود هم به دور است.

در عین حال در خصوص این سایت و نحوه ارائه اخبار آن هم ابهاماتی وجود دارد:

- این سایت با اینکه مدعی شده یک “پایگاه خبری مستقل” است، اما خبرهای آن در ظاهر بیشتر با رویکرد اصلاح طلبانه منتشر می شود. با این وجود، هویت گردانندگان و خبرنگاران این سایت مشخص نیست.

- در سال ۸۸ و با انتشار خبرهایی در مورد اعلام انصراف آقای خاتمی برای کاندیداتوری، اتفاقاتی مشابه صورت می گرفت. امیدواریم جنس اقدامات امروز، مانند اقدامات سال ۸۸ نباشد، هرچند شبیه هستند.

- و همچنین امیدواریم آنچه که در مورد انتشار اینگونه اخبار در سایت مورد اشاره و احتمالاً بر اساس شنودهای امنیتی مطرح شده است و انتساب آن به برخی افراد که از آنها چنین انتظار نمی رود، نادرست باشد. در غیر اینصورت و بررسی صحت آنها و تایید این موضوع، ناچار به معرفی آنها خواهیم شد و در این راه، هیچ ملاحظه‌ای اعم از سوابق دوستی قدیمی و جناحی اعم از اصلاح طلبی یا اصول گرایی صورت نخواهد گرفت.

- طی هفته‌های گذشته، هر موقع که احتمال کاندیداتوری آقای خاتمی جدی تر شده است، این سایت خبری، در مورد قطعیت کاندیدا نشدن آقای خاتمی می نویسد که در دو مورد قبل معلوم شد ادعای آنها درست نبوده است. این بار هم، همزمان با انتشار خبرهایی در مورد افزایش احتمال کاندیداتوری آقای خاتمی پس از دیدار با آقای هاشمی با انتشار یک خبر گزینشی و تحریف شده، دوباره مدعی کاندیدا نشدن آقای خاتمی شده است.

- انتشار اخبار آقای خاتمی بر اساس شنیده هایی که گاه درست و گاه غلط هستند و تاکید بر خط تخریب ایشان با انتشار اخبار هدایت شده مبنی بر عدم کاندیداتوری وی که به نظر می رسد سیاست اصلی رسانه‌ای این سایت خبری است، حتماً به نفع بخشی از اصول گرایان و تیم دولت است. امیدواریم برخی ساده لوحانه تصور نکنند که این امر به نفع برخی کاندیداهای دیگر هم تمام خواهد شد.













تکذیب خبر عدم کاندیداتوری سید محمد خاتمی

No comments:

Post a Comment