Thursday, April 18, 2013

زلزله ۵.۲ ریشتری آذربایجان شرقی را لرزاند

121016144336 persian breaking news 304x171


به گزارش بی‌ بی‌ سی‌ زلزله‌ای به قدرت ۵.۲ دهم ریشتر بعد از ظهر امروز، پنج شنبه، در حوالی تسوج در آذربایجان‌شرقی روی داد.


این زلزله در شهرهای تبریز، شبستر، مرند و بناب نیز احساس شده است.


احمد رضا شجیعی،قائم مقام سازمان امداد و نجات هلال احمر در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران(ایرنا) از اعزام نخستین گروه ارزیاب واکنش سریع هلال احمر به روستاهای زلزله زده تسوج خبر داده است.


او اضافه کرد: “نیروهای ارزیاب جمعیت هلال احمر استان آذربایجان شرقی با بهره گیری از تجهیزات انفرادی و گروهی شامل سگ های تجسس نجات،ست های نجات دهی هیدرولیک و سنوماتیک و خودروهای نجات برای امداد رسانی به حادثه دیدگان احتمالی به منطقه یاد شده اعزام شده اند.”


این در حالی است که روز سه‌شنبه ۲۷ فروردین ماه نیز زمین‌لرزه به بزرگی هفت و هشت در مقیاس ریشتر در سیستان و بلوچستان روی داد که کانون آن در فاصله ٨١ کیلومتری شهر سراوان و ٨٣ کیلومتری خاش اعلام شد.


براساس گزارش‌های رسمی یک نفر در این زلزله شدید کشته و ۲۷ نفر زخمی شدند. این زمین لرزه در پاکستان و برخی از کشورهای همجوار نیز احساس شد. یک مقام محلی در ایالت بلوچستان پاکستان به خبرگزاری فرانسه گفته است که در اثر این زمین‌لرزه، دست کم سی و چهار نفر کشته و بیش از هشتاد تن دیگر زخمی شده اند.


همچنین سه‌شنبه ۲۰ فروردین ماه زلزله دیگری در بوشهر روی داد و مرکز ژئوفیزیک دانشگاه تهران اعلام کرد که این زلزله به بزرگی ۶.۱ درجه در مقیاس ریشتر در عمق ۱۲ کیلومتری زمین روی داده و مرکز آن در نزدیکی شهر کاکی از توابع شهرستان دشتی استان بوشهر بوده است.


رادیو و تلویزیون جمهوری اسلامی به نقل از مقامات استان بوشهر، در جنوب ایران، اعلام کرد که دست کم سی و هفت نفر در این زلزله کشته و حدود هشتصد و پنجاه نفر زخمی شده‌اند.



زلزله ۵.۲ ریشتری آذربایجان شرقی را لرزاند

No comments:

Post a Comment