Saturday, April 20, 2013

محمدباقر قالیباف را بهتر بشناسیم

بررسی‌ عملکرد محمد باقر قالیباف در برنامه صفحه آخر صدای آمریکا

از جنگ تا آزار روشنفکران در اداره اماکن و تا پرکردن شهرداری تهران از سپاهی ها و امنیتی ها



محمدباقر قالیباف، فرمانده نیروی انتظامی، در سال ۱۳۸۱ درباره دستگیری سیامک پورزند گغت: “پورزند یکسری فعالیت های ضدفرهنگی داشته که در چارچوب نظام اسلامی نبود و وی به واسطه ارتباطاتی که همسر سابق وی و دخترش با رضا پهلوی دارند، اطلاعات داخل کشور را در اختیار رضا پهلوی قرار می داده است به طوری که موضوع با آقای خاتمی به عنوان رئیس شورای امنیت ملی مطرح شد.”


قالیباف خاتمی نیروی انتظامی در سال ۱۳۸۱ دهها نفر از روشنفکران ،روزنامه نگاران، مدیران سایت های خبری و وبلاگنویسان نظیر آیدین آغداشلو، هوشنگ گلمکانی، نوشابه امیری، هوشنگ اسدی، معصومه سیحون، بهرام بیضایی، یونس شکرخواه، فرهاد بهبهانی، کاوه گلستان، ناصر زرافشان و بهروز غریب‌پور را به اداره اماکن نیروی انتظامی احضار و به بازجویی از ایشان پرداخت. برخی نیز همچون سیامک پورزند ماهها در بازداشت بودند. پلیس بازداشتگاه ویژه ای در میدان جوانان تهرا ن در اختیار قاضی مرتضوی قرار داد تا به بازجویی از دستگیر شدگان بپردازد. احمد مسجد جامعی وزیر فرهنگ و کانون نویسندگان به این بازداشتها اعتراض کردند قالیباف چند هفته بعد از این بازداشت ها به رسانه ها اعلام کرد که این افراد به ترویج ابتذال فرهنگی مشغول بوده اند و یک شبکه گسترده توزیع فیلمهای مبتذل را تشکیل داده بودند که از آنها بیش از سیزده هزار CD مبتذل کشف شده است. این متهمان با نشریات سینمایی از جمله «گزارش فیلم» و «سینما جهان» ارتباط داشتند و اکثرا بر اساس اعترافات سیامک پورزند احضار و بازداشت شده بودند. سیامک پورزند مسئول مجتمع فرهنگی تهران و همسر مهرانگیز کار بود که با تعدادی از روزنامه های دوم خردادی هم ارتباط داشت.


n00039854 r b 009 محمد باقر قالیباف به عنوان شهردار تهران  در خصوص ایمنی‌ تونل توحید ومشکلات  تهویه می‌گوید:


برخی سؤال می‌کنند که بهتر بود تونل توحید را بعد از رفع مشکلات افتتاح می‌کردید این حرف منطقی نیست. یک سال و نیم از بهره‌برداری تونل می‌گذرد و ما توانسته‌ایم بخشی از مشکلات ترافیک را برطرف کنیم و در حین اجرا نیز مشکلات را رفع خواهیم کرد.


شهردار تهران با اشاره به اینکه در افکار عمومی این طور رخنه شده است که کارهای طولانی عاقلانه‌تر است، گفت: اما باید بگویم در پروژه‌هایی که ما با سرعت، دقت و صحت انجام می‌دهیم باز هم از شاخص‌های پروژه‌های جهانی در زمان‌بندی عقب‌تر هستیم.


عده‌ای کارهای سریع شهرداری را غیرمنطقی می‌دانند …



محمدباقر قالیباف را بهتر بشناسیم

No comments:

Post a Comment