Thursday, April 25, 2013

برخلاف اخطار جنتی، احمدی نژاد مجدداً براعتقاد هوگو چاوز به امام زمان پافشاری کرد



سپیده دم - اواخر اسفند ماه آیت‌الله جنتی خطیب نماز جمعه تهران با انتقاد از طرح موضوع رجعت چاوز از سوی احمدی‌نژاد با بیان اینکه این موضوع هم مراجع و هم علما را ناراحت و نگران کرد، گفت:


این موضوع یک نشان دولتی نیست که به هر کسی بخواهید بدهید و به سینه اش بچسبانید بر فرض که چاوز خیلی خوب، مردم دار و به لحاظ سیاسی با ما هماهنگ اما او یک غیر مسلمان است، اگر هم مسلمان بود با چه دلیل و برهانی می گوییم رجعت می کند این موضوع درست نیست و امیدوارم تکرار نشود.


احمدی نژاد در مراسم بهره‌برداری  انتقال آب از سرشاخه‌های دز به قم  مجدداً براعتقاد هوگو چاوز به امام زمان پافشاری کرد و گفت:


تلاش دارند شخصیت چاوز را خراب کنند و لازم بود که ما برویم و گفته می‌شود حرف‌هایمان ذهنیت‌ها را جهت داد. وقتی که همراه چاوز به زیارت امام رضا (ع) رفتیم، خبرنگاران را جمع کرد و یک ربع راجع به امام زمان (عج) صحبت کرد. همین آقای مرحوم چاوز … سخنرانی‌ میکرد، میگفت ما منتظریم تا امام مهدی بیاد دنیا رو درست کنه …


به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) محمود احمدی‌نژاد در آیین بهره‌برداری از سامانه انتقال آب از سرشاخه‌های دز به قم، با اشاره به اینکه مردم قم جزو اولین موحدان زمین هستند و همیشه دنبال عدالت، سرافرازی و استقرار ارزش‌های الهی در زمین بوده‌اند، اظهار کرد: مردم قم از ابتدا به پیامبر ایمان آوردند و پای مکتب پیامبر ایستادند و گرد وجود دختر پیامبر حلقه زدند و صدها سال در راه آرمان‌های پیامبر مجاهدت کردند و البته در حوادث اصلی سرنوشت‌ساز از جمله دفاع مقدس، انقلاب و امروز پیشگام بوده‌اند.


 وی با تاکید بر اینکه “باید امروز در دنیا نام ایران به معنی نقطه امید، عشق، عزت، ایستادگی در برابر مستکبران، رهایی و عدالت باشد”، گفت: در سفرهایی که به ونزوئلا برای شرکت در مراسم تشییع‌جنازه چاوز و شرکت در مراسم تحلیف رییس‌جمهور جدید داشتم، شاهد آمریکای لاتینی بودم که تا ۲۰ سال پیش کسی آن را نمی‌شناخت و ۲۰ سال زیر سلطه غربی‌ها بود و وزیر خارجه آمریکا مصاحبه کرده بود و گفت که آمریکای لاتین حیاط خلوت ماست و ما انتخابات آنجا را قبول نداریم.


273698 506

احمدی‌نژاد: تلاش دارند شخصیت چاوز را خراب کنند و لازم بود که ما برویم و گفته می‌شود حرف‌هایمان ذهنیت‌ها را جهت داد. وقتی که همراه چاوز به زیارت امام رضا (ع) رفتیم، خبرنگاران را جمع کرد و یک ربع راجع به امام زمان (عج) صحبت کرد. همین آقای مرحوم چاوز … سخنرانی‌ میکرد، میگفت ما منتظریم تا امام مهدی بیاد دنیا رو درست کنه


احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه “مردم ونزوئلا بارها قیام کرده‌اند تا نوبت به چاوز مومن و انقلابی رسید”، خاطرنشان کرد: چاوز در تمام سخنرانی‌هایش اسم امام را می‌آورد و می‌گفت راه ما راه امام است. او می‌گفت هرچه جمهوری اسلامی بگوید، قبول دارم و سوال ندارم. به طور مثال در ماجرای غزه به او زنگ زدم و گفتم باید کاری کرد و پس از اتمام آن گفت‌وگو، با وزارت خارجه کشورش تماس گرفت و گفت که سفیر صهیونیست‌ها را بیرون بیندازند.


large

احمدی‌نژاد: همه می‌گفتند که چاوز ایران را خیلی دوست داشت. مادرش هم اظهار محبت کرد و گفت که چاوز عاشق ایران بود. ( بولتن نیوز ۱۹ اسفند ۱۳۹۱)


وی برخی حرف‌ها و خبرها پس از مرگ چاوز را جوسازی خواند و گفت: تلاش دارند شخصیت چاوز را خراب کنند و لازم بود که ما برویم و گفته می‌شود حرف‌هایمان ذهنیت‌ها را جهت داد. وقتی که همراه چاوز به زیارت امام رضا (ع) رفتیم، خبرنگاران را جمع کرد و یک ربع راجع به امام زمان (عج) صحبت کرد. همین آقای مرحوم چاوز … سخنرانی‌ میکرد، میگفت ما منتظریم تا امام مهدی بیاد دنیا رو درست کنه



احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه “در آمریکای لاتین صدها شبکه تلویزیونی و رادیویی وجود دارد و اکثر آنها دست مستکبران و صهیونیست‌هاست”، تصریح کرد: چاوز یک تنه در برابر اینها ایستاد و ۱۵ کشور را در خط انقلاب آورد و به جمهوری اسلامی وصل کرد.


رییس‌ دولت با اشاره به مراسم تشییع جنازه چاوز اظهار کرد: در تشییع جنازه چاوز مردم به صورت میلیونی شرکت کرده بودند و ده‌ها کیلومتر صف کشیدند تا با جنازه‌اش خداحافظی کنند و جمعیت طوری حضور داشتند که مثل راهپیمایی‌های عظیم ایران بود و در بین این جمعیت ۵۴ هیات و ۳۲ رییس دولت حضور داشتند. در این مراسم همه به ما تسلیت می‌گفتند و می‌گفتند آقای چاوز ما را با شما و انقلاب ایران آشنا کرده است و امروز حضور شما ما را محکم می‌کند.


وی با اشاره به اینکه “در مراسم تشییع جنازه چاوز در صف مردم ایستاده بودم و مردم فریاد «ویوا ایران» یعنی زنده باد ایران را سر می‌دادند”، به شوخی گفت: البته «ویوا احمدی‌نژاد» هم زیاد می‌گفتند.


احمدی‌نژاد با بیان اینکه برای مراسم تحلیف رییس جمهور جدید ونزوئلا نیز جمعیت زیادی آمده بودند، گفت: وقتی باید از جلوی جمعیت رد می‌شدم، فریادها بلند شد و همه زنده باد ایران و زنده باد عدالت سر می‌دادند.


644756 10151534840938954 987548455 n



رییس‌ دولت با اشاره به اینکه “امروز موج عشق به عدالت، توحید و ایران در دنیا شعله‌ور می‌شود”، خاطرنشان کرد: ما در پیشگاه خدا مسئول هستیم.


احمدی‌نژاد در ادامه به شوخی گفت: البته در این مراسم، برای ما سوالات شرعی هم پیش می‌آمد که به بعدا می‌پرسیم. چون وقتی سوال شرعی پیش می‌آید، باید بپرسیم تا بدانیم.


وی با بیان اینکه “ما با رهبر، امام، شهدا، پیامبر و اهل بیت عهد بسته‌ایم و هر سال این عهد را تجدید می‌کنیم”، خاطرنشان کرد: باید بر روی عهد الهی و ارزش‌های الهی خود پافشاری کنیم.


رییس‌ دولت با اشاره به اینکه “اندیشه مهدوی تنها راه نجات بشریت در مقابل اومانیسم و سرمایه‌داری و دموکراسی غربی است”، گفت: نظام امام و امت باید تبیین و به دنیا معرفی شود، چون تنها اندیشه‌ای که می‌تواند به هماوردی اندیشه‌های مادی رود، اندیشه مهدوی است که مقاومتی در برابر آن نیست، البته باید درست مطرح شود و جوری نگوییم که انگار وقتی امام زمان (عج) می‌آید ما را حاکم می‌کند، یا چنین می‌شود که همین الان هستیم. در حالی که ما ابتدای راهیم و باید به نقطه برسیم و برتری‌مان این است که در مسیر قرار داریم.


احمدی‌نژاد در پایان خطاب به حاضران این پرسش را مطرح کرد که “چه کسی باید اندیشه مهدوی را در تراز اندیشه امروز بشر تبیین کند، غیر از قم؟”





برخلاف اخطار جنتی، احمدی نژاد مجدداً براعتقاد هوگو چاوز به امام زمان پافشاری کرد

No comments:

Post a Comment