Friday, April 19, 2013

تناقض آشکار اظهارات نعیمه اشراقی نوهٔ خمینی با سخنان قاطعانه پدر بزرگش

به گزارش سپیده دم امروز جمعه ۳۰ فروردین ۱۳۹۲ نعیمه اشراقی، نوهٔ دختری آیت‌الله خمینی و خواهر زن محمد رضا خاتمی در صفحه رسمی‌ خود در فیسبوک در جواب مصباح یزدی که گفته بود ” طبق اندیشه امام خمینی اگر رئیس جمهور توسط ولی فقیه نصب نشود اطاعت از او حرام است ”  نوشت:


آقای مصباح یزدی خواهشمنداست شما مفسر نظر و اندیشه امام نباشید و برای تثبیت اندیشه های خود, نظرات امام را تفیسر به رای نکنید!!!

باور و اندیشه امام به رای مردم به گونه ای بود که حتی مشروعیت اجرای اصل ولایت فقیه را در تایید رای مردم می دیدند. جمله معروف “میزان رای ملت است” را به حقیقت باور داشتند و عمل می کردند به همین دلیل حتی جهت تایید قانون اساسی که توسط نمایندگان واقعی مردم در مجلس خیرگان قانون اساسی تدوین و تصویب شده بود, انتخابات برگزار کردند.

تنفیذ حکم ریاست جمهوری توسط رهبر طبق قانون اساسی در واقع تنفیذ رای ملت و تشریفات آغاز به کار ریاست جمهوری است و چنانچه این تنفیذ صورت نپذیرد لازم است مجددا انتخابات برگزار شده و در هر صورت رئیس جمهور توسط مردم انتخاب می شود.

آقای مصباح,

ما نگرانیم رئیس جمهور منتخب مردم نباشد اما به نظر می رسد شما نگرانید رئیس جمهور منتخب رهبر نباشد.


اما سخنان نوه بنیان گذار جمهوری اسلامی در تناقض آشکار با سخنان قاطعانه آیت‌الله خمینی نسبت به مخالفین و نظر ایشان   در مورد رأی و نظر مردم است.


آیت‌الله خمینی  در این سخنرانی‌ در مورد آزادی مطبوعات، احزاب و گروه‌ها می‌گوید:  اگر قلم تمام مطبوعات را شکسته بودیم، اگر چوبه‌های دار را در میدان‌های بزرگ بر پا کرده بودیم، اگر احزاب و گروه‌های فاسد را ممنوع میکردیم … یک حزب و فقط حزب الله …   و سپس از پیشگاه خداوند متعال و مردم عذر خواهی‌ میکند که این کار‌های انقلابی را کامل اجرا نکرده است.



 


نعیمه اشراقی 7

نعیمه اشراقی در صفحه ی فیسبوک، اینطور خودش را معرفی کرده است:
‘من نعیمه اشراقی سومین فرزند آیت الله اشراقی و هفتمین نوه ی حضرت امام خمینی هستم’


نعیمه اشراقی 3

نعیمه اشراقی معاون مدیر عامل و عضو هیئت مدیره شرکت خدمات مهندسی نفت کیش است. بعضی وی را فعال سیاسی اصلاح‌طلب می دانند.


 


 


نعیمه اشراقی 2

نعیمه اشراقی، در گفتگو با سایت باز انتخابات درباره کاندیداتوری محمد خاتمی: : اگر طی روزهای آینده شنیدید که وی نامزدی خود را برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم اعلام کرده تعجب نکنید. (۲۱ اسفند ۱۳۹۱ – فرهنگ نیوز)


 


نعیمه اشراقی 6

نعیمه اشراقی در اسکله دوبی – خرداد ۱۳۹۱
(عصر امروز)


نعیمه اشراقی 5

نعیمه اشراقی خواهرزن محمدرضا خاتمی: حجاب فقط برای گران‌بها شدن زن برای مردان است. ( پایگاه خبری عماد نیوز)


در هفته‌های گذشته خبرنگار سپیده دم سوالات زیر  را برای نعیمه اشراقی ارسال نمود که تا این لحظه بی‌ پاسخ مانده است.


به نظر شما مردم اجازه نقد آیت الله خمینى را دارند و به صورت کلى تر آیا ایشان را قابل نقد میدانید؟ اگر ایشان را قابل نقد میدانید فکر میکنید چه دلیلى باعث شده تا چنین اتفاقى در صدا و سیما و رسانه هاى داخل ایران رخ ندهد؟


 


 



تناقض آشکار اظهارات نعیمه اشراقی نوهٔ خمینی با سخنان قاطعانه پدر بزرگش

No comments:

Post a Comment