Wednesday, April 17, 2013

بروز اختلاف‌نظرهای شدید میان آیت‌الله خامنه‌ای و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام



گفتگو با مرتضی کاظمیان

(۰۹:۴۷)


logo rfi redbg









 




zimg 001 3 0 در حالیکه سحام نیوز مدعی است که آیت الله هاشمی رفسنجانی این هفته با رهبر جمهوری اسلامی دیدار و گفت وگو کرده و ظاهراً میان دو چهره انقلاب اسلامی، اختلافات بسیار حادی وجود داشته است عصر امروز روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت طی بیانیه‌ای سخنان نقل شده توسط این سایت را «نوعی اعمال سلیقه شخصی و تحریف سخنان ایشان» توصیف کرد؛ البته سحام نیوز بلافاصله واکنش نشان داد و بر صحت روایت خود تأکید کرد.


هاشمی رفسنجانی در روزهای پس از این دیدار در گفت وگو با شماری از استانداران درباره دیدار با رهبر، مفصلاً سخن گفته است.

به گزارش سهام نیوز، هاشمی در دیدار با استانداران، به رابطه ویژه خود با رهبر جمهوری اسلامی و معرفی آیت الله خامنه‌ای به امام، شورای انقلاب، ریاست جمهوری و رهبری در دهه‌های گذشته اشاره کرده و گفت است که: «من آقای خامنه‌ای را از مشهد به تهران آوردم و با دوستان در شورای انقلاب صحبت کردم و به شورا بردم».


هاشمی می افزاید: در آن زمان بسیاری از دوستان با سابقه انقلاب، از این کار من گله کردند اما من گفتم «حضور ایشان لازم است ».

وی خطاب به استانداران می افزاید: مراحل بعد را هم خود می‌ دانید، چگونه بوده.


هاشمی رفسنجانی در ادامه سخنان خود نتیجه گرفته است که «در این وضعیت نمی توان کار کرد» و تأکید می‌کند که «حضور من هم صلاح نیست.


هاشمی رفسنجانی بطور بیسابقه‌ای با اشاره به قدرت سپاه پاسدران در حکومت ایران گفته است: «مهندسی رزمی سپاه امکاناتی از جنگ داشت که در سازندگی کشور می توانست مؤثرباشد و ما در آن زمان پروژه‌هایی مثل راه سازی به آنان دادیم، که هم برای کشورمفید بود وهم برای سپاه، اما حالا سپاه نبض اقتصاد و سیاست خارجه و داخله را در دست گرفته و به کمتر از کل کشور راضی نیست».


gg مرتضی کاظمیان- روزنامه نگار می گوید: بر اساس اطلاعات، حتی صحبت‌های تند تری هم در این جلسه ابراز شده و گفت‌وشنود میان هاشمی و آیت‌الله خامنه‌ای بیش از آن بوده است که به مطبوعات درز کرده است.


هاشمی رفسنجانی بی پرده به آقای خامنه ای می گوید، شما در حد روحانیون آن زمان نبودید و کسی شما را نمی شناخت، در واقع من شما را وارد راهروهای قدرت در ایران کردم و تا رهبری رساندم.


به تحلیل مرتضی کاظمیان از سخنان هاشمی رفسنجانی توجه فرمائید.


 


No comments:

Post a Comment