Monday, April 22, 2013

مرگ مشکوک يک پناهنده جوان ايرانی در شهر کارلسروهه آلمان

اختر قاسمی ـ روز گذشته پلیس کارلسروهه جسد یک جوان ایرانی را بنام حسین محبوبی پیدا کرد. این جوان حدود ۱۵ روز ناپدید شده بود.

به گفته ی دوستان و هم کمپی هایش، این جوان که مدت کوتاهی بود در آلمان تقاضای پناهندگی داده بود، ظاهرا یک روز بعد از سیزده بدر برای خرید محل زندگی خود را ترک می کند که دیگر هرگز برنگشت.



دوستان او بعد از دو سه روز به پلیس اطلاع می دهند اما هیچ اطلاعی از او بدست نیامد. بعد از ۸ روز که یکی آشنایان این جوان به نام م. ساکن اشتوتگارت از این موضوع مطلع می شود، دوباره با پلیس تماس می گیرد و از پلیس می پرسد که آیا بیمارستان ها را جستجو کردند که پلیس پاسخ مثب می دهد و به آقای م. می گوید که چنین شخصی در بیمارستان ها نبود! حال جسد او را تکه تکه به شکلی پیدا کردند که نشان دهنده تصادف با قطار است. از یکی دوستان این جوان پرسیدم که آیا افسردگی داشته و یا امکان خودکشی می دهند؟ او گفت اصلا چون چنین روحیه ای نداشته است.

مرگ و خودکشی پناهندگان در ایالت های جنوب آلمان در سالیان اخیر افزایش یافته و شرایط بد آنها در کنار مدت زمان طولانی برای طی پروسه پناهندگی شان، دپرسیون و افسردگی را در متقاضیان پناهندگی افزایش داده است که این موضوع نیاز به رسیدگی و توجه بیشتر مسئولین امور پناهندگان دارد در غیر این صورت با توجه به هجوم دوباره متقاضیان پناهندگی به یکی از معضلات جامعه تبدیل می شود.






مرگ مشکوک يک پناهنده جوان ايرانی در شهر کارلسروهه آلمان

No comments:

Post a Comment