Sunday, April 21, 2013

اپلیکیشن جدیدی که جلوی رابطه جنسی با فامیل نزدیک را می‌گیرد


phone bump


ایسلند، کشوری با ۳۲۰ هزار نفر جمعیت است که اکثر جمعیت آن با هم فامیل دور هستند و بوسیدن یک فامیل به اشتباه، یکی از ریسک‌های واقعی محسوب می‌شود.


به گزارش بامداد خبر به نقل از هافینگتن پست،  یکی از اپ‌های (app) گوشی‌های هوشمند در ایسلند برای رفع این مشکل به کمک مردم آمده است. این اپ توسط دانشجویان دانشگاه رکیاویک و برای مرکز اطلاعات ژنتیکی آیسلند ساخته شده است. برای استفاده از این اپ، دو طرف باید با گوشی خود به آرامی به گوشی طرف مقابل ضربه بزنند، و اگر فامیل نزدیک باشند (پدربزرگ مشترک داشته باشند) گوشی به آنان هشدار خواهد داد. شعار تبلیغاتی این اپ این است: «قبل از اینکه لب‌هایتان به هم بخورند، اپ‌هایتان را به هم بزنید.»


بسیاری از این اپ به عنوان راه خوبی برای جلوگیری از یک نوع شرمساری خاص ایسلند استقبال کرده‌اند. آینار مگناسون می‌گوید: «حس خوبی نیست وقتی متوجه می‌شوی که دختر مورد توجهت در حقیقت دختر عمویت است.»


«اپ آیسلند» ایده‌ای است که ممکن است تنها در ایسلند فایده داشته باشد که بیشتر جمعیت آن از نسل وایکینگ‌های مهاجر در قرن نهم میلادی هستند و یک منبع اطلاعاتی آنلاین ریشه خانوادگی تقریبا تمام مردم این کشور را تا ۱۲۰۰ سال پیش در خود ذخیره دارد. سرزمین آیسلند تا پیش از ورود این مهاجران شمالی خالی از سکنه بود، در نتیجه تمامی مردم این کشور از نسل یک گروه متشکل از چندین خانواده ‌هستند.





اپلیکیشن جدیدی که جلوی رابطه جنسی با فامیل نزدیک را می‌گیرد

No comments:

Post a Comment