Tuesday, November 19, 2013

حمله به دفتر روزنامه " لیبراسیون " در پاریس

71177472 71177469 حمله به دفتر روزنامه لیبراسیون در پاریس بانکی‌ که مورد هدف قرار گرفته تنها بانک فرانسوی‌ است که در تهران دفتر رسمی‌ دارد. دفتر روزنامه و مرکز خبری‌ که مورد تهاجم قرارگرفته تا کنون مواضع بسیار دقیق و جدی‌ را با رژیم تهران مطرح و منتشر کرده است.[/caption]


دفتر روزنامه لیبراسیون در پاریس، صبح  دوشنبه، مورد حمله یک مرد مسلح قرار گرفت. در جریان این حمله یک دستیار عکاس روزنامه به شدت زخمی شد، اما ضارب بلافاصله از محل حادثه گریخت.


به گزارش رادیو بین المللی فرانسه، فرد ضارب پس از حمله به دفتر روزنامه “لیبراسیون”*، در یک بانک در مرکز پاریس هم اقدام به شلیک نمود و به گفته پلیس پاریس وی به حومه پایتخت گریخته است.


همزمان با این حمله گروهی از فعالا سیاسی طرفدار دولت روحانی، طی نامه ای به رئیس جمهور فرانسه، از مواضع اخیر این کشور در مذاکرات اتمی انتقاد کرده و خواستار تغییر رویه فرانسه در مذاکرات پیشِ رو شده اند. 


در بخشی از این نامه سرگشاده که به امضای صدها تن از فعالان ایرانی رسیده، خطاب به فرانسوا اولاند آمده: “به یاد داشته باشیم که تصویر فرانسه و آلمان در حافظه‌ی تاریخی مردم ایران با تصویر دیگر متحدین غربی آنان همیشه متفاوت بوده است. ما مایل نیستیم در یکی از حساس‌ترین لحظات تاریخی در منطقه‌ی خاورمیانه، دولت فرانسه در ذهن مردم ایران طرفدار حل و فصل مسائل از راهی غیر از دیپلماسی معرفی شود. می‌خواهیم یقین کنیم که شما نیز حتما به اندازه‌ی ما نگران عواقب داخلی، منطقه‌ای و جهانی شکست توافق هسته‌ای با ایران هستید. باشد که توافق هسته‌ای با ایران بتواند سایه‌ی یک جنگ دیگر را از روی منطقه بردارد و ایران را به ایفای نقش مسئولانه‌تری در منطقه تشویق کند و خطر نیروهای بنیادگرا را در تمامی منطقه کم نماید.”


پلیس فرانسه در جستجوی ضارب است. مانوئل والس- وزیر کشور فرانسه، هم با حضور در دفتر روزنامه لیبراسیون گفت: انگیزه ضارب تاکنون مشخص نشده است.


به گفته وزیر کشور فرانسه، شواهد حاکی از آن است که ضارب، فردی «به شدت خطرناک» است.


خبرگزاری فرانسه، گزارش می دهد تاکنون هویت فرد ضارب مشخص نشده است، اما تصاویر اولیه نشان می دهد که وی همان فردی است که روز جمعه گذشته نیز محل تلویزیون “ب اف ام”* را مورد حمله قرار داد و با سلاح گرم خود رئیس این شبکه تلویزیونی را تهدید نمود.


پس از این حمله، پلیس فرانسه تمامی ساختمان‌های رسانه‌های فرانسه را تحت مراقبت‌های ویژه قرار داد.


رئیس جمهوری فرانسه هم از وزیر کشور خواست تا تمامی تدابیر لازم را برای بازداشت فرد مظنون بکار گیرد.


Libération *


BFM TV  *



حمله به دفتر روزنامه " لیبراسیون " در پاریس

No comments:

Post a Comment