Sunday, November 24, 2013

روحانی: به غنی سازی اورانیوم مانند سابق ادامه خواهیم داد

حسن روحانی خاتمی روحانی: به غنی سازی اورانیوم مانند سابق ادامه خواهیم داد



بر خلاف اظهارات جان کری


روحانی : به غنی سازی اورانیوم مانند سابق ادامه خواهیم داد


دبی-العربیه.نت فارسی


حسن روحانی رئیس ‌جمهور ایران روز یکشنبه سوم آذر ۱۳۹۲ در پی توافق ایران و کشورهای  ۵+۱ اعلام کرد که کشورش به غنی سازی اورنیوم مانند سابق ادامه خواهد داد.


به گزارش خبرنگار ایسنا روحانی در نشست خبری صبح امروز خود گفته است که گزارش کوتاهی از تلاش‌های پیگیر تیم دیپلماتیک و دوستانمان به عنوان تیم مذاکرات هسته‌ای ارائه خواهم داد.


به گزارش العربیه ایران و گروه ۵+۱ پس از چهار روز گفت و گو در ژنو از دستیابی به توافق درباره برنامه هسته ای تهران خبر دادند.


رئیس جمهور ایران در حالی می گوید که کشورش به غنی سازی اورانیوم ادامه می دهد که جان کری وزیر خارجه آمریکا بامداد امروز تاکید کرد که ” در این سند هیچ اشاره ای به حق غنی سازی ایران نشده است.”


روحانی در واکنش به این گفته کری اعلام کرد :” هر کس هر تفسیری می‌خواهد داشته باشد اما این حق به صراحت در متن توافق آمده که ایران غنی‌سازی خود را انجام خواهد داد و به ملت ایران اعلام می‌کنم که فعالیت غنی‌سازی ما به همان صورت سابق ادامه خواهد یافت.”


روحانی اظهار داشت : اعتماد یک جاده‌ی دو طرفه است و ما هم باید نسبت به دیگران و به ویژه کشورهای غربی بتوانیم به اعتماد برسیم. البته برای دستیابی به اعتماد کامل راه طولانی در پیش است، اما قدم‌های اولیه در این زمینه برداشته شده است.”


وی تاکید کرد که شعار دولتش “تعامل سازنده با جهان است که در سایه‌ی اعتماد به وجود خواهد آمد و در این راستا قدم‌های اولیه برداشته شد.”



روحانی: به غنی سازی اورانیوم مانند سابق ادامه خواهیم داد

No comments:

Post a Comment