Wednesday, November 20, 2013

خامنه ای: آیا این به معنای جنگ طلبی نظام اسلامی است؟

5037819 خامنه ای: آیا این به معنای جنگ طلبی نظام اسلامی است؟


 سپیده دم - در حالی که تنها ساعاتی تا آغاز مذاکرات هسته‌ای ژنو ۳ باقی مانده است،  علی‌ خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی روز چهارشنبه، ۲۹ آبان‌ماه، در اجتماع  ۵۰ هزار نفر از فرماندهان بسیجی سراسر کشور، سخنان تهدید آمیزی را ایراد کرد که مشروح مهمترین محورهای آن در ذیل می‌آید:


جنگ طلب بودن نظام اسلامی که از دهان نحس نجس سگ هار منطقه یعنی رژیم صهیونیستی شنیده می‌شود دروغ محض است


اینکه میگوییم میخواهیم حرکت کنیم و پیش برویم آیا به معنای جنگ طلبی نظام اسلامی است؟ آیا به معنای این است که نظام اسلامی قصد دارد با همه ملت ها و کشورهای عالم چالش داشته باشد؟ که گاهی شنیده می شود دشمنان ملت ایران، از جمله از دهان نحس نجس سگ هار منطقه، رژیم صهیونیستی. چانه می جنبانند که ایران تهدید همه جهان است. نه؛ این سخن دشمن و درست نقطه مقابل منشای اسلامی است. تهدید همه جهان آن نیروهای شر و شرآفرینی هستند که جز شرارت از خود نشان ندادند از جمله همین رژیم جعلی اسرائیل و بعضی پشتیبانان او. اسلام و نظام اسلامی درسی که از قرآن گرفته و درسی که از امیرالمومنین و پیامبر اسلام گرفته است، درس دیگری است. ان الله یامر بالعدل و الاحسان. امیرالمومنین فهمید به همه احسان کنید چرا که یا برادر اسلامی توست یا انسان است به هر حال. این منطق اسلام است. ما به همه انسانها میخواهیم خدمت و محبت کنیم و با همه انسانها و ملت ها میخواهیم روابط دوستانه  و محبت آمیز داشته باشیم. ما حتی با ملت آمریکا نیز با اینکه دولتش دولت مستکبر و دشمن و بدخواه و  کینه ورز است نسبت به ملت ایران و نظام، ما با ملت آمریکا دشمنی نداریم.


آنچه که نقطه مقابل نظام اسلامی است، استکبار است. اسلام ، نظام اسلامی، جهت گیری خصومتهایش با نظام استکبار است. ما با استکبار مخالفیم و مبارزه می کنیم. 


استکبار واژه قرآنی است که درباره امثال فرعون و گروه های بدخواه و معارض حق و حقیقت به کار رفته است. تا امروز هم استکبار وجود  دارد. استخوان بندی استکبار در همه دوره ها یکی است البته شیوه ها و خصوصیت ها و روش ها در هر زمانی تفاوت می کند. امروز هم استکبار وجود دارد و راس استکبار هم در دنیا دولت آمریکاست.


استکبار را باید بشناسیم. خصوصیات استکبار را باید بدانیم. عملکرد و جهت گیری استکبار را باید بدانیم تا بتوانیم  خردمندانه رفتار خودمان را در مقابل او تنظیم کنیم. ما با برخورد غیرخردمندانه در همه عرصه ها مخالفیم. ما معتقدیم در همه عرصه ها، در همه برنامه ریزی ها، در همه جهت گیری های جمعی و فردی باید با درایت و حکمت عمل کرد. اگر صحنه را نشناسیم، اگر دوست را و دشمن را نشناسیم، اگر امروز نظام سلطه و استکبار را نشناسیم، چطور میتوانیم با حکمت و درایت حرکت کرده و برنامه ریزی درست کنیم؟


آنچه درباره استکبار امروز عرض میکنم، چند نمونه و شاخص از رفتارهای نظام استکباری امروز دنیا و در بسیاری از موارد، شریک با آنچه که در قرون گذشته و دورانهای گذشته استکبار داشته است.


 انتقاد خامنه‌ای از بدفهمی‌ها درباره نرمش قهرمانانه 


در عرصه هرگونه جهاد و کارزاری پشت کردن به دشمن و هزیمت کردن، ممنوع است. ما تعبیر نرمش قهرمانانه را به کار بردیم عده ای آن را به معنی دست برداشتن از آرمانها و اهداف نظام اسلامی معنی کردند. برخی دشمنان هم همین را مستمسکی قرار دادند برای اینکه نظام اسلامی را به عقب نشینی از اصول خود متهم کنند. اینها خلاف و بدفهمی است. نرمش قهرمانانه به معنای مانور هنرمندانه برای دست یافتن به مقصود است. معنایش این است که به هر شکلی و به هر نحوی هست، سالک راه خدا در هر نوع سلوکی به سمت آرمانهای گوناگون و متنوع اسلامی که حرکت می کند باید از شیوه های متنوع استفاده کند برای رسیدن به مقصود. 


هرگونه حرکتی چه به جلو و چه به عقب مانند میدان رزم نظامی باید به دنبال رسیدن به اهداف از پیش تعیین شده باشد. اهدافی وجود  دارد و نظام اسلامی در هر مرحله ای یکی از این اهداف را برای پیشرفت و نقطه تعالی و اوج و ایجاد تمدن عظیم اسلامی دنبال میکند. باید سعی کند به این هدف در این مرحله برسد. البته مرحله گذاری است. قطعه قطعه است. راهنمایان و هادیان و متفکران و مسئولان این مراحل را در نظر می گیرند و حرکت آغاز می شود. همه باید تلاش کنند هر حرکتی در هر مرحله ای به اهداف خود برسد. این نظام صحیح حرکت منطقی است که همه فعالان عرصه سیاست و مدیریت کلان کشور به یاد داشته باشند. آحاد مردم، و شما فعالان بسیجی باید همواره به یاد داشته باشید.


شرط سردار نقدی برای حذف شعار مرگ بر آمریکا


ˈمحمدرضا نقدیˈ نیز در حاشیه مراسم تجدید میثاق فرماندهان سازمان بسیج مستضعفین سراسر کشور با ” آرمان های امام خمینی ”  در گفت وگوی با ایرنا اظهار کرد: هر زمان آمریکا یک نظام استکباری نبود و همانند بقیه دولت ها به حقوق و منافع ملی ملت ایران احترام گذاشت در زمره کشورهای سیاسی قرار داشت و از مرگ معاف خواهد شد.

وی افزود: شعار مرگ بر آمریکا جزو قانون اساسی جمهوری اسلامی است و قانون اساسی ما در چهار اصل صراحتاً نظام اسلامی را به عنوان نظام ظلم ستیز و ضد استکباری معرفی کرده است.


وی با تاکید بر اینکه تنها مستکبری که در قانون اساسی از آن نام برده است، کشور آمریکا است، خاطرنشان کرد: آمریکا در مقدمه قانون اساسی به عنوان دشمن انقلاب اسلامی مطرح و از آن به عنوان یک مستکبر نام برده شده است.


رییس سازمان بسیج مستضعفین کشور در ادامه تصریح کرد: تا زمانی که نظام استکباری وجود داشته باشد شعار مرگ بر استکبار نیز ادامه خواهد داشت.



خامنه ای: آیا این به معنای جنگ طلبی نظام اسلامی است؟

No comments:

Post a Comment