Monday, November 18, 2013

انفجار مین در مرز سردشت جان شهروند کُرد گرفت

 یک شهروند ایلامی، بر اثر انفجار مین در مرز سردشت جان خود را از دست داد.


به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، روز بیست و چهارم آبان‌ماه، یک شهروند کُرد به نام “اصغر اسدی” به هنگام مین‌زدایی در ارتفاعات “دوپزه” در سردشت به شدت زخمی و پس از انتقال به بیمارستان، جان باخت.


250x185x16832.jpg.pagespeed.ic.TNlITKaPmI انفجار مین در مرز سردشت جان شهروند کُرد گرفتاصغر اسدی شهروند ایلامی به هنگام مین‌زدایی در ارتفاعات “دوپزه” در سردشت جان خود را از دست داد


این شهروند کُرد اهل روستای “بانقلان” از توابع ایلام بوده است وی مدت ۵ سال به عنوان کارمند مرکز مین‌زدایی، کار کرده است.


در همین رابطه و در اوایل ماه جاری، کارمند دیگر مرکز مین زدایی به نام “مهدی کبودی” اهل کرمانشاه نیز در اثر برخورد با مین، دچار نقص عضو شد و یکی از پاهای خود را از دست داد.


بر اساس آمارهای حکومت اسلامی ایران، در سال ١٣٩١ در کشور ایران در مجموع ١٩ کارمند اداره‌ی مین زدایی به دلیل انفجار و برخورد با مین کشته و ۴٠ نفر نیز دچار مصدومیت و نقص عضو شدند.


همچنین بنابه این آمار در سال ١٣٩١، در کشور ایران در مجموع ۵ شهروند مدنی به دلیل انفجار مین کشته و ٨ تن نیز به شدت زخمی و دچار نقص عضو شده‌اند.


آمارهای منتشر شده توسط رسانه‌‌های دولتی ایران در حالی است که بر اساس آمارهای ثبت‌شده در مرکز آمار آژانس خبررسانی کُردپا، در سال ١٣٩١، تنها در مناطق کُردنشین ٢٠ شهروند مدنی کُرد به دلیل انفجار مین کشته و ٢٠ شهروند دیگر نیز دچار نقص عضو شدند.



انفجار مین در مرز سردشت جان شهروند کُرد گرفت

No comments:

Post a Comment