Thursday, November 21, 2013

اظهارات نخست وزیر اسرائیل در بیانیه مشترک با رئیس جمهور روسیه در مسکو


img58450 اظهارات نخست وزیر اسرائیل در بیانیه مشترک با رئیس جمهور روسیه در مسکو


«هر دو کشور ما دارای هدف مشترکی هستند: ما مایل نیستیم که شاهد یک ایران مجهز به تسلیحات اتمی باشیم… باید از حل و فصل مسئله سلاح های شیمیائی در سوریه، بسیار بیاموزیم. در این زمینه، روسیه و دیگران، بدرستی، بر خلع سلاح شیمیائی سوریه، اصرار ورزیدند.»







(از تارنمای رسمی نخست وزیر اسرائیل)


گزیده ای از اظهارات بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، در بیانیه مشترکی که وی باتفاق ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، صادر کردند:


«از نظر اسرائیل، بزرگترین تهدید و خطر علیه ما، و علیه امنیت جهانی، تلاش ایران در مجهز ساختن خود به سلاح های اتمی است. هر دو کشور ما دارای هدف مشترکی هستند: ما مایل نیستیم که شاهد یک ایران مجهز به تسلیحات اتمی باشیم. خواسته اسرائیل از این  قرار است که ضرورت دارد که جامعه بین المللی در مواضع خود، همچنانکه در قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد آمده است، پافشاری کند، یعنی، متوقف شدن تمامی روند غنی سازی، نقل مکان دادن تمامی مواد غنی شده، از بین بردن سانتریفیوژها، و متوقف ساختن بنای تاسیسات در اراک. من خواستار از بین رفتن هرگونه شک و تردیدم. ما خواستار یک راه حل صلح جویانه دیپلماتیک هستیم؛ هر فردی، خواهان چنین روندی، در هر حل و فصل دیگری است. اما باید یک حل و فصل راستین، باشد. باید از حل و فصل مسئله سلاح های شیمیائی در سوریه، بسیار بیاموزیم. در این زمینه، روسیه و دیگران، بدرستی، بر خلع سلاح شیمیائی سوریه، اصرار ورزیدند.»







اظهارات نخست وزیر اسرائیل در بیانیه مشترک با رئیس جمهور روسیه در مسکو

No comments:

Post a Comment